چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
انباشت زباله 6 شهرستان مازندران در عمارت

۱۵:۴۳ | ۱۳۹۷/۱۰/۲۵

انباشت زباله 6 شهرستان مازندران در عمارت

عصر بازآفرینی: شهردار آمل گفت: سایت زباله عمارت آمل در محور هراز فقط تا پایان سال جاری برای انباشت زباله آمل و پنج شهرستان دیگر مازندران گنجایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از فارس، احمد امیرسلیمانی، با اشاره به اینکه امروزه معضل زباله در بسیاری از شهرها باعث بروز مشکلات فراوان شده است، اظهار کرد: مدیریت زباله پنج شهرستان استان را به تنهایی برعهده داریم هر چند میزان زباله روزانه تخلیه شده در منطقه عمارت برای هفت شهر و 72 روستای آمل 410 تا 450 تن است.

وی با اعلام اینکه عرصه سایت عمارت واقع در محور هراز از سال 1360 برای تخلیه زباله در نظر گرفته شده است، افزود: هم‌اکنون ظرفیت این سایت کاملا پر شده است و باید هر چه زودتر اقداماتی برای اختیار قرار گرفتن محل جدید پیشنهادی دفن زباله آمل انجام شود.

شهردار آمل با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه افزایش عرصه در منطقه عمارت وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به عملیات عمرانی دو پروژه بزرگ چهار خطه کردن و تعریض محور مواصلاتی هراز و ایجاد سد مخزنی هراز دپوی زباله در منطقه عمارت باعث بروز موانع شده است و باید هر چه زودتر برطرف شود.

این مسؤول با اشاره به خریداری 5/34 هکتار از اراضی 375 هکتاری منطقه پاساکش محور هراز از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل به میزان 150 میلیارد ریال، بیان کرد: این خریداری زمین منطقه پاساکش برای ایجاد مکان جدید دپوی زباله با تأیید قرارداد خرید از سوی بازرسی بوده است تا برای ایجاد مکان جدید حمل زباله مهیا شود.

امیرسلیمانی با اشاره به تکمیل گنجایش سایت عمارت فقط تا پایان سال جاری برای انباشت زباله آمل و پنج شهرستان دیگر مازندران، یادآور شد: سایت عمارت که زباله در آن انباشت می‌شود تنها تا پایان سال گنجایش دارد.

وی با اشاره به حضور شرکت‌هایی با نظارت وزارت کشور در فراخوان انباشت زباله در مکان جدید، بحث ایجاد نیروگاه زباله‌سوز را فعلا منتفی دانست و گفت: باید با مدیریت تلفیقی پسماند با استفاده از وضعیت موجود مشکلات زباله را برطرف کنیم هر چند سه شرکت زمان سه ماهه برای بررسی امکانات موجود و وضعیت مکان انباشت زباله را درخواست کردند.

شهردار آمل با اشاره به پروژه مهم در حال تعریض و احداث بلوار ولایت جنوبی، بیان کرد: تاکنون بیش از 80 درصد پلاک‌های ثبتی مسیر اجرای فاز دوم تعریض بلوار ولایت جنوبی با همکاری شهروندان انجام شد.

این مسؤول تعداد تملک پلاک ثبتی در این فاز را 35 عدد توسط شهرداری دانست و یادآور شد: فاز دوم پروژه ولایت جنوبی به طول ۵۰۰ متر است همچنین پروژه ولایت جنوبی از خیابان شیخ فضل‌الله نوری تا آفتاب 74 در بلوار مدرس به طول 4 هزار متر است.

امیرسلیمانی با اعلام اینکه فاز نخست طرح به میزان 2 هزار و 500 متر تعریض و بازگشایی شد، گفت: این پروژه در آینده نزدیک افتتاح می‌شود همچنین با افتتاح بلوار ولایت شمالی در سال 1394 یکی از بزرگترین پروژه‌های اجرایی کشور در بافت فرسوده بهره‌برداری شد.

وی به عملیات عمرانی، ساماندهی، بهسازی و اصلاح طرح هندسی بلوار امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: این پروژه برای تسهیل در عبور و مرور و افزایش ایمنی در این محور انجام شده است همچنین وجود بیمارستان امام علی(ع) به عنوان تنها مرکز بیمارستانی زنان و زایمان در غرب مازندران به همراه وجود بزرگترین شرکت تولیدی لبنی، شهرک صنعتی چمستان، چند کشتارگاه بزرگ صنعتی طیور و واحدهای تولیدی، صنعت، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و وجود حجم تردد بسیار بالا با توجه به وجود روستاهای متعدد آمل و چمستان بر ارزش کار بیشتر می‌افزاید.

امیرسلیمانی، ساماندهی این بلوار را به طول یک کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت با عرض 35 متر و پیش‌بینی هزینه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ساماندهی و بهسازی بلوار امام علی (ع) از ابتدای تقاطع فجر تا انتهای محدوده شهری انجام می‌گیرد.

وی در مورد وضعیت بافت‌های فرسوده در این شهرستان، بیان کرد: آمل از شهرهای قدیمی و تاریخی مازندران است و جایگاه تاریخی و پهنه وسیع بافت تاریخی آن بر کسی پوشیده نیست.

شهردار آمل با اشاره به مرمت و احیای خانه‌های تاریخی، معنوی و ملک برای ایجاد خانه گفتمان شهری و خانه هنرمندان، یادآور شد: 404 هکتار محدوده  بافت فرسوده در 17 محدوده شهر آمل مصوب شد و احیا و بازآفرینی آن با اعطای مشوق‌ها در دستور کار شهرداری جای دارد.

امیرسلیمانی با اعلام وجود آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری بناهای تاریخی، مرمت و بازآفرینی بافت تاریخی کهن شهر آمل، گفت: در یکی از مشوق‌ها برای ساخت و ساز در محدوده‌های بافت فرسوده تخفیف 50 درصدی در هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی در نظر گرفت.

نام
نظر شما