ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
 ۲۰۸ مددجوی کمیته امداد کردستان صاحب خانه شدند

۰۹:۲۷ | ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

۲۰۸ مددجوی کمیته امداد کردستان صاحب خانه شدند

عصر بازآفرینی: مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۲۰۸ خانوار شهری و روستایی تحت پوشش کمیته امداد صاحب منزل مسکونی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ، محمدرسول شیخی زاده در، اظهارداشت: این نهاد در ۹ ماهه نخست امسال ۲۰۸ خانوار تحت حمایت کمیته امداد را صاحب مسکن کرده است و برای این تعداد واحد مسکونی شش میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه از این مبلغ چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد پرداخت شده است، افزود: همچنین یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان از محل کمک مستقیم خیران و ۶۶۰ میلیون تومان نیز از محل زکات پرداختی نیکوکاران تامین شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه از تعداد واحدهای مسکونی تامین شده ۱۴۰ واحد مربوط به مددجویان شهری و ۶۸ واحد نیز برای مددجویان روستایی بوده است، ادامه داد: همچنین برای کمک به تعمیر و بازسازی ۵۶۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد این استان دو میلیارد تومان در ۹ ماهه نخست امسال پرداخت شده است.

شیخی زاده بیان کرد: برای خرید، ساخت و تعمیرات مسکن مددجویان این استان در مجموع هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست امسال هزینه شده است و انتظار می رود که با مشارکت خیرین و تامین اعتبار مورد نیاز این روند به صورت جدی دنبال شود.

وی با بیان اینکه سرانه کمک به مسکن مددجویان شهری تا سقف ۳۰ میلیون تومان و مددجویان روستایی تا سقف ۲۵ میلیون تومان است، گفت: اولویت ساخت و یا خرید مسکن برای خانوارهای ایتام و بی سرپرست و خانوارهای سه نفره و سه نفر به بالا است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به طرح مشارکتی و تفاهم نامه بین این نهاد و سپاه کردستان، اظهارداشت: بر اساس این تفاهم نامه هزار واحد مسکن برای مددجویان روستایی ساخته می شود و برای هر واحد ۳۵ میلیون تومان بلاعوض کمک خواهد شد که در دهه مبارک فجر ۱۳۰ واحد آن تحویل مددجویان می شود.

وی با بیان اینکه نیاز است که خیرین مشارکت بیشتری در راستای کمک به نیازمندان داشته باشند، افزود: جلب مشارکت های مردمی و استفاده از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده از سوی مرکز یکی از برنامه های اصلی کمیته امداد کردستان در راستای خانه دار کردن افراد نیازمند است.

برچسب ها:

کمیته امداد ،مسکن ،مددجو 
نام
نظر شما