ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
گازرسانی به 15 روستای دماوند آغاز می‌شود

۱۶:۳۰ | ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

گازرسانی به 15 روستای دماوند آغاز می‌شود

عصر بازآفرینی: فرماندار دماوند از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه گازرسانی در 15 روستای دماوند آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از فارس،  مجید صفری پیش از ظهر امروز در پنجمین نشست شورای اداری شهرستان دماوند که در سالن شهید رجایی فرمانداری دماوند برگزار شد، با اشاره به نزدیکی به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از تقسیم‌بندی وظایف ادارات، شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی و دهیاران خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان دماوند اظهار کرد: این نمایشگاه به صورت جداگانه در شهرستان و شهرها برگزار خواهد شد.

فرماندار دماوند همچنین ضمن تشکر از افرادی که در ستاد بحران فعالیت دارند، اشاره‌ای به نزولات آسمانی در روزهای گذشته داشت و گفت: با توجه به حجم نزولات آسمانی و کولاک باید از اماکن و راه‌های مواصلاتی مراقبت می‌شد که در این راستا، تیم‌های خوبی تشکیل شد و همکاری لازم به عمل آمد.

صفری افزود: نکته‌ای که در این میان باید مدنظر قرار گیرد، ضرورت ایجاد مجموعه‌ای به نام سازمان بحران در شهرستان دماوند است که خوشبختانه این سازمان در حال طراحی است؛ به این ترتیب، کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده و جایگاه همه نهادهای مربوطه در زمان بحران مشخص خواهد شد.

وی از تشکیل گروه‌هایی در این زمینه خبر داد و از ضرورت حضور مسئولان در زمان بحران در منطقه سخن به میان آورد.

فرماندار دماوند تصریح کرد: در طول نشست‌هایی که در خصوص کنترل اتفاقات بحران‌زا برگزار شد، مسئولیت‌ها و تیم‌های عملیاتی مشخص شده و همچنین از کمک گروه‌های مردمی در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: از جمله موضوعاتی که در استان مطرح شده و مورد تأکید استاندار تهران نیز قرار دارد این است که اگر مواردی از سوی مدیران کل و دستگاه‌های استانی به رإسای ادارات خواسته شد، هیچ کاری بدون هماهنگی با فرمانداری انجام نشود؛ رؤسای ادارات باید به شدت مراقب حوزه استحفاظی خود بوده و با تدبیر عمل کنند.

فرماندار دماوند اشاره‌ای به اقدامات توسعه روستایی داشته و گفت: مشکلات باید دسته‌بندی شده و بر اساس اولویت مورد بررسی قرار گرفته و حل و فصل شود.

صفری ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه گازرسانی در 15 روستای شهرستان دماوند آغاز می‌شود؛ همچنین در خصوص مباحث سرمایه‌گذاری، اشتغال و ایجاد کارگاه‌های تولیدی، در هر روستا به صورت مشخص فعالیت‌ها ابلاغ می‌شود و مشکلات بر اساس اولویت به مرور مورد مورد حل و فصل قرار می‌گیرد.

*پروژه‌های شاخص دهه فجر مشخص می‌شوند/ لزوم توجه ویژه به ساماندهی حاشیه‌نشینی

همچنین علی شیوا، معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، به افتتاح پروژه‌ها در دهه مبارک فجر پرداخت و اظهار داشت: همکاران ما در حوزه معاونت عمرانی بازدیدی از این پروژه‌ها خواهند داشت و پروژه‌های شاخص به جهت افتتاح در دهه مبارک فجر مشخص می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه ادارات عضو به مصوبات جلسه ستاد ساماندهی حاشیه‌نشینی شهرستان دماوند گفت: این نشست، بر اساس مصوبات شورای تأمین شهرستان تشکیل شد، به این دلیل که بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به جهت هجوم تقاضاها در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در حوزه شهرستان دماوند، شاهد تشکیل مناطق جمعیتی حاشیه‌ای در اطراف این شهرستان هستیم.

معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند اذعان داشت: این امر زیبنده این شهرستان و نظام جمهوری اسلامی نیست که پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز جاهایی وجود داشته باشد که خدمات کافی و در شان مردم شریف ایران نداشته باشد؛ از این رو، باید توجه ویژه‌ای به مصوبات این ستاد داشته باشیم.

*محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در دماوند مشخص شد

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست از برپایی نمایشگاه بر اساس دستورالعمل خبر داد و گفت: این نمایشگاه در بلوار شورا، سالن ورزشی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود و نمود عملکرد دستگاه‌های اجرایی در آن مشخص خواهد بود.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در این نمایشگاه دارای غرفه هستند و غرفه‌ای نیز برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در حوزه شهرستان در نظر گرفته شده است.

*لزوم رعایت حریم توسط ادارات خدمات‌رسان/ سرقت دریچه‌های کانال‌های زهکشی آب‌های سطحی!

همچنین عباس صفری، شهردار دماوند در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع رعایت حریم توسط ادارات خدمات‌رسان اظهار داشت: این امر به ویژه در خصوص مسکن مهر با توجه به اینکه هنوز اقدامات عمرانی در آن صورت نگرفته باید مورد توجه قرار گیرد و ادارات حریم‌ها را بر حسب نقشه‌ها رعایت کنند.

وی از سرقت دریچه‌ها در شهر دماوند خبر داد و گفت: متأسفانه در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای که بحث زه‌کشی آب‌های سطحی مورد توجه قرار گرفت، تعدادی دریچه وجود دارد که چندین بار مورد سرقت واقع شده است، تقاضا داریم که نیروی انتظامی در این خصوص مراقبت‌های لازم را به عمل بیاورند.

شهردار دماوند با اشاره به موضوع برف‌روبی در سطح شهر بیان کرد: شهر متعلق به همه است و همه با هم مشارکت داریم؛ در این خصوص تعداد 90 باکس نمک در سطح شهر قرار دارد که در صورت عدم امکان ارائه خدمات به قسمتی از معابر، شهروندان در این خصوص کمک کنند.

نام
نظر شما