جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
آغاز فعالیت یگان حفاظت از اراضی کشور

۱۵:۲۸ | ۱۳۹۷/۱۰/۳۰

آغاز فعالیت یگان حفاظت از اراضی کشور

عصر بازآفرینی: رئیس پلیس پیشگیری ناجا:با پیگیری‌های رئیس سازمان امور اراضی کشور، ​یگان حفاظت از اراضی کشاورزی،امروز به طور رسمی شروع به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  سردار­ محمد شرفی گفت: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی با حمایت نیروی انتظامی در سراسر کشور با قوت و اقتدار کار خود را شروع ­­و با حفاظت از اراضی کشاورزی متصل به شهرها، ​ از تغییر کاربری غیرقانونی آن جلوگیری می‌کند.
وی گفت: هر شخصیت حقیقی و حقوقی بخواهد بصورت غیر قانونی در اراضی تصرف و ساخت و ساز داشته باشد نیروی انتظامی برای حفظ منافع عمومی مردم، ­ با قاطعیت ورود خواهد کرد.

سردار شرفی با بیان اینکه پلیس با­ اقتدار همیشگی خود در این زمینه به موقع ورود خواهد کرد ­­افزود:­­ عاقبت کسانی که بخواهند به حقوق مردم متعرض شوند خوردن دستبند به دستشان است؛ ­ این هشدار را به صورت جدی و قاطعانه به متخلفان می‌دهیم که اگر به هشدار‌های یگان حفاظت از اراضی کشاورزی، ­ توجه نکنند با پشتیبانی دستگاه قضایی، ­ برخورد لازم خواهیم داشت.

همچنین در جلسه معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی، علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئول امنیت غذایی کشور است و برای این رسالت، حفظ منابع آب و خاک و حفاظت از اراضی حاصلخیز کشاورزی­ که در کشور نیز محدود است­­­ تکلیفی است که قانونگذار به عهده سازمان امور اراضی گذاشته است.
رئیس سازمان امور اراضی افزود: سازمان در گذشته گشت‌های ویژه حفاظت از امور اراضی داشت که به شکل اداری این کار را دنبال می‌کردند، اما با پیگیری‌های سازمان امور اراضی، ­ ستاد کل نیروی‌های مسلح طی ابلاغی به نیروی انتظامی کشور، ​ ایجاد یگان حفاظت از امور اراضی را به این نیرو محول کرد.
اورنگی گفت: امروز به طور رسمی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور عملا وارد ماموریت خود شد و گشت‌های قبلی که ضابطین قضایی نبودند در قالب این یگان­­ یک ضابط قضایی مستقل و تحت فرماندهی نیروی انتظامی مدیریت می‌شوند.
همچنین سرهنگ ابراهیم حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی گفت: این یگان از امروز براساس دستورالعمل مجلس که توسط فرماندهی کل نیرو‌های مسلح کار خود را آغاز می‌کند و بزودی فرماندهان این یگان در استان‌ها و شهرستان‌ها معرفی می‌شوند و تا دو ماه آینده­ همه نیرو‌ها در کل کشور بطور کامل کار خود را در حفاظت و حراست از اراضی کشاورزی شروع خواهند کرد.

برچسب ها:

اراضی ،یگان حفاظت 
نام
نظر شما