ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
فعالیت ۹۹ درصد ادارات پردیس در ساختمان‌های استیجاری

۱۵:۰۹ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۱

فعالیت ۹۹ درصد ادارات پردیس در ساختمان‌های استیجاری

عصر بازآفرینی: فرماندار شهرستان پردیس گفت: ۹۹ درصد ادارات مستقر در شهرستان پردیس در ساختمان‌های استیجاری مشغول خدمات‌رسانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از تسنیم، امیرالله حقیقی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند با بیان اینکه امکانات موجود در پردیس پاسخگوی جمعیت آن نست اظهار داشت:  شهرستان پردیس در سال 95  جمعیت بالغ بر 170 هزار جمعیت داشت که در حال حاضر به 300 هزار جمعیت رسیده و در چشم‌انداز دیده شده برای آن به 700 هزار نفر نیز می‌رسد که بارگذاری جمعیتی در آن برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را می‌طلبد.

وی با اشاره به تفاوت بافت اجتماعی شهر پردیس و بومهن تصریح کرد: اگر در کنار ساختار فیزیکی به ساختار اجتماعی این شهرستان رسیدگی نشود مشکلات بسیاری به وجود می‌آید بنابراین باید تمام ساختارهای اشتغال و فرهنگی با هم لحاظ شوند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: باید پیوستگی میان افراد شهر شکل بگیرد و انتظار ما این است که با اقدامات صورت گرفته و مهاجرت بسیار زیادی که به این شهرستان در شرف اتفاق است به ساختار اجتماعی به صورت جدی توجه شود.

حقیقی با اشاره به ویژگی حاشیه‌نشینی و مهاجرت‌پذیری بومهن بیان کرد: حاشیه‌نشینی و سکونتگاه غیررسمی مانند ازون تپه، شهرک امام خمینی و غیره مهم‌ترین مشکلات ما در این منطقه است که طبق اصول خاصی ساخته نشده است.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی با توجه به امکانات شهرستان راه‌اندازی شده است اما متأسفانه امروزه به دلیل مشکلات مختلف توان ادامه کار وجود ندارد و بدیهی است که در این زمینه نیاز به همراهی مسئولان داریم.

فرماندار شهرستان پردیس همچنین با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری در این شهرستان خاطرنشان کرد: 85 درصد مساحت شهرستان پردیس در عرصه محیط زیست قرار دارد که این شرایط را برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های ورزشی و صنعتی دشوار کرده است و علاوه بر این 99 درصد ادارات مستقر در شهرستان پردیس در ساختمان‌های استیجاری مشغول خدمات‌رسانی هستند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه پردیس با اشاره به کمبود مساجد و مراکز فرهنگی در شهرستان پردیس اظهار داشت: در حوزه دینی بر طبق مصوبه کنفرانس اسلامی و با توجه به جمعیت کنونی این شهرستان با کمبود مسجد روبه‌رو هستیم.

وی بیان کرد: نماز جمعه از سال 76 در شهرستان پردیس با مرکزیت بومهن دایر شد که مصلی نماز جمعه در همان سال کلنگ‌زنی می‌شود اما متأسفانه این پروژه تاکنون تنها  5 الی 7 درصد پیشرفت داشته است.

امام جمعه پردیس سپس ادامه داد: حدود 200 هیئت مذهبی در پردیس فعالیت دارند که 115 مجوز هیئت دارای مجوز هستند و بقیه علی‌رغم مشکلاتی که وجود دارد اما به عشق ائمه همچنان پای کار ایستاده‌اند.

توسلی با بیان اینکه فضای مجازی امروز تهدیدی برای همه است تصریح کرد: شبکه‌های مجازی امروز با سم‌پاشی به افکار جوانان و نوجوانان ما آسیب‌های بسیاری را ایجاد کرده است که ما در مساجد، مدارس و فضاهای عمومی با برگزاری گفتمان‌های دینی تلاش داریم تا بر مشکلات فضای مجازی غلبه کنیم.

برچسب ها:

پردیس 
نام
نظر شما