شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
171 واحد مسکونی حاشیه تبریز تخریب و آواربرداری شد

۱۳:۳۵ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۲

171 واحد مسکونی حاشیه تبریز تخریب و آواربرداری شد

عصر بازآفرینی: شهردار منطقه ۶ تبریز از اجرای عملیات تخریب و آواربرداری ۱۷۱ واحد مسکونی تملک شده و متروکه در مناطق حاشیه نشین نیایش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از خبرآنلاین، وظیفه شناس شهردار منطقه با اعلام این مطلب گفت: طرح ساماندهی حاشیه نشینی و بافت های فرسوده شهری در سطح حوزۀ منطقۀ ده تبریز (نیایش) از جمله برنامه های استراتژیکی و مصوب در این شهرداری بوده ودر همین راستا پیرو بازدید رئیس کمیسیون  شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز و پیشنهاد عملیات آواربرداری خانه های تملک شده در جلسه شورا، توسط این شهرداری پیگیری های جدی صورت گرفته که منجر به برنامه ریزی عملیاتی برای این منظور گردید. به همین منظور عملیات تخریب و آواربرداری این خانه های متروکه و تملک شده آغاز شد و بنا به اظهار مسئولین زیربط این عملیات تا ماه آینده ادامه دارد.


 شهردار منطقه اظهار داشت: مجموعه ای که امروز درحال آواربرداری آن هستیم، در مجموعه ۱۷۱ واحدی نیایش تعریف شده و بیش از ۲ هکتار مساحت دارد. در این قسمت ۱۷۱ واحد سکنه داشتیم که در خطر ریزش بوده و در ناپایداری قرار داشتند.

وی همچنین ابراز داشت: ۱۷۱ واحد تاکنون در این قسمت تحت عنوان درجاسازی احداث شده و کلنگ احداث ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز برای حاشیه نشینان منطقه ۱۰ به زمین زده شده است.


وی در ادامه افزود: در قسمت هایی که آواربرداری شده درمانگاه و در قسمت دیگر نیز پارک و فضای بازی احداث می شود. نزدیک ۵۰ هزار نفر در منطقه حاشیه نشین نیایش در محدوده شهرداری منطقه ده تبریز زندگی می کنند.


وظیفه شناس با بیان اینکه در شورای شهر تبریز نیز موضوع آواربرداری این خانه های مخروبه عنوان شد، گفت: جاهایی که تملک شده سریعاً بعداز گذشت ۲۴ ساعت از دستور شهردار تبریز، اقدام به تخریب و آواربرداری کرده ایم. در کمتر از یک ماه در این منطقه و همچنین امتداد ۴۲ متری و نیایش تمام خانه های تملک شده تخریب و آواربرداری می شود.


شهردار منطقه ده تبریز با اشاره به پله گذاری در این منطقه، اظهار داشت: در این مناطق تملک شده، شاهد شیب بالای ۴۵ درصدی بودیم که این موضوع بسیار خطرناک بود.

نام
نظر شما