شنبه 1 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
158 هکتار بافت فرسوده در ساوجبلاغ وجود دارد

۱۳:۰۵ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۴

158 هکتار بافت فرسوده در ساوجبلاغ وجود دارد

عصر بازآفرینی: فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه 158 هکتار بافت فرسوده در شهرهای هشتگرد، گلسار، چهارباغ و کوهسار این شهرستان وجود دارد، خواستار تخصیص اعتبار برای نوسازی این بافت‌ ها شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی ، ابوالقاسم پالیزگیر در نشست باز آفرینی و احیا بافت‌های فرسوده که با حضور شهرداران شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، گفت: بدون مشارکت شهروندان هیچ اقدامی برای بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

 

وی با تاکید بر تهیه طرح نوسازی و اولویت‌ها خواستار ارائه شرح خدمات از سوی راه و شهرسازی شد تا خود شهرداری ها از ظرفیت های موجود طرح را تهیه و اجرایی کنند.

 

پالیزگیر گفت: اداره راه و شهرسازی ساوجبلاغ برای تامین بخشی از هزینه های طرح نوسازی بافت های فرسوده باید اقدام کند.

 

وی افزود: در طرح های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده، تمام محلات هدف در سطح شهر، باید مشخص شوند.

 

فرماندار ساوجبلاغ بیان داشت: محلات و بافت های فرسوده و قدیمی به عنوان یکی از کانون های اولیه زیست شهری نقش اساسی در مجموعه حیات جامعه شهروندی دارد.

 

وی با تاکید بر حفظ ماهیت و ریشه های تاریخی و فرهنگی محله های قدیمی،گفت: مالکانی که اقدام به بازسازی منازل خود کنند مورد حمایت شهرداری ها قرار می گیرند.

 

پالیزگیر ادامه داد: بافت های فرسوده شهری از فقدان برخی خدمات فرهنگی، آموزشی و شهری به لحاظ کمی و کیفی رنج می برند.

 

وی در خاتمه خاطرنشان داشت: اکنون بافت های فرسوده، از وجود مراکز فرهنگی و عمومی نظیر کتابخانه های عمومی، فرهنگسراها و مراکز بهداشتی، درمانی، امداد و نجات و فضای سبز محروم هستند.

نام
نظر شما