پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
کلنگ‌زنی فاز سوم آزادراه شرق اصفهان در آینده نزدیک

۱۴:۱۶ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۶

کلنگ‌زنی فاز سوم آزادراه شرق اصفهان در آینده نزدیک

عصر بازآفرینی: مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طی سه سال گذشته پروژه آزادراه شرق اصفهان که از دهه ۸۰ تعطیل شده بود، با مشارکت صندوق بازنشستگی فعال شد و قرار است فاز سوم طرح نیز در آینده گلنگ زنی شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، حجت الله غلامی ظهر امروز (شنبه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، با بیان اینکه امروز در شرایط رکود حاکم بر اقتصاد و تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی روابط بازرگانی کشور بسیار کند شده است، اظهار کرد: در این شرایط باید از توان مدیران کشور استفاده حداکثری کرد و به دنبال همدلی و تعامل بین مدیران باشیم تا بتوانیم از موانع موجود گذر کنیم.

وی با اشاره به دومولفه اصلی در تعامل بین دستگاه‌ها، تاکید کرد: از یک سو باید در چارچوب قوانین و مقررات پیش رویم و با تفسیرهای متعدد از آئین نامه‌ها به دنبال رفع موانع باشیم، همچنین پروژه‌هایی با پشتوانه کارشناسی قوی را در کشور اجرا کنیم.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اینکه طرح آمایش سرزمین استان کلید واژه مهمی است که باید در شرایط کم آبی صنایع از آن بهره ببریم، تصریح کرد: پتانسیل مهم دیگر استان گردشگری است، البته مشکل آب اصفهان، دغدغه همه مدیران استان است که با رفع آن مشکلات اقتصادی نیز مرتفع می‌شود و از ایجاد مشکلات اجتماعی و فرهنگی جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اقداماتش طی سه سال و نیم گذشته در اداره کل و راه شهرسازی استان، اظهار کرد: با توجه به همجواری اصفهان با ۹ استان باید در مسیر نیازهای خود گام برداریم. در حال حاضر بیشتر راه‌هایی که مرکز استان را به شهرستان متصل می‌کند به بزرگراه تبدیل و این کار در ۲۰ شهرستان اجرایی شده است، همچنین در بحث املاک حقوقی، یگان حفاظت از ارضی در سال ۹۴ تشکیل شد.

غلامی به طرح‌های مسکن استان اشاره کرد و گفت: در بحث مسکن پروژه‌های مربوط به دهه ۶۰ و ۷۰ که تعاونی‌های هشت گانه آن طی ۲۸ سال گذشته تعطیل شده بود، اکنون مشکل آنها حل شده است، از سوی دیگر ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر که تعهد استان اصفهان در کشور بود، پیگیری شد.

وی با اشاره به پروژه‌های آزادراه شرق و غرب اصفهان، گفت: در این مدت پروژه آزادراه شرق اصفهان که از دهه ۸۰ تعطیل شده بود، با مشارکت صندوق بازنشستگی فعال شد و قرار است فاز سوم طرح نیز در آینده گلنگ زنی شود.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین اضافه کرد: بحث دو بانده کردن خط آهن مسیرهای اصفهان، پیگیری پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران و تصویب سه مرکز لجستیک استان در شورای عالی ترابری کشور از دیگر اقدامات این اداره طی سه سال گذشته بود.

وی با اشاره به پیگیری طرح توسعه ۴۰۰ هکتاری فرودگاه اصفهان، ادامه داد: در این مدت از ۱۰۷ شهر استان، طرح جامع ۱۰۰ شهر ابلاغ شد، همچنین با دستور کار قرار گرفتن طرح‌های بازآفرینی شهری قرار است اعتبارات لازم برای ۱۵ هزار هکتار بافت فرسوده اصفهان جذب شود.

نام
نظر شما