پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
پشت پرده قطع درختان حاشیه رود ارس چه می‌گذرد

۱۵:۳۱ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۷

پشت پرده قطع درختان حاشیه رود ارس چه می‌گذرد

عصر بازآفرینی: ‌حفاظت از منابع طبیعی بویژه درختان هر ساله در روز درختکاری مورد توجه عموم مردم و مسئولان قرار می‌گیرد و حتی مسئولان عالی رتبه نظام نیز هر سال بر حفاظت از درختان و منابع طبیعی که مایه برکت زندگی بشر هستند، تاکید می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، تأکیدات رهبر انقلاب در حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی اگرچه هرساله مطرح می‌شود اما وضعیت گویای آن است که اقدامات مسئولان در این زمینه بیشتر به شعار ختم شده و کمتر جنبه عملی به خود گرفته است.

درختان جنگل‌های حاشیه رود ارس در شهرستان پارس آباد مغان به‌عنوان یکی از چشم اندازهای طبیعی و گردشگری استان اردبیل در شمالی ترین شهر کشور، این روزها مورد طمع برخی‌ها قرار گرفته است.

در روزهای اخیر انتشار فیلم و عکس‌هایی از کامیون‌های حامل درختان قطع شده در رسانه‌ها و فضای مجازی، حساسیت‌ها را برانگیخت و مسئولان مرتبط را وادار به بررسی و پیگیری این موضوع و پاسخگویی به افکارعمومی کرد.

فرماندار شهرستان پارس آباد مغان با اعلام اینکه مخالف صد درصدی قطع درختان هستم، اظهار کرد: در مدتی که مسئولیت فرمانداری شهرستان پارس آباد مغان را برعهده گرفته ام، بیش از دو مورد آتش سوزی در جنگل‌های حاشیه رود ارس به وقوع پیوسته است که مسبب اصلی آن درختانی است که پوکیده و پوسیده شده و با کوچک‌ترین جرقه، آتش سوزی گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

علی علایی افزود: با هماهنگی و نشست‌های صورت گرفته با حضور کارشناسان این حوزه تصمیم بر این شد، درختانی که خشک شده و برای جنگل تهدید ایجاد می‌کنند، توسط پیمانکار جمع آوری و پس از آن وا کاری صورت گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس آباد مغان نیز با تکذیب هر گونه قطع غیرقانونی درختان در شهرستان، تصریح کرد: نظر به آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌های حاشیه رود ارس و جهت پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی آتی و ایجاد فضای مناسب برای جنگل کاری‌ها، اقدام به جمع آوری چوب آلات خشکیده، افتاده و پوسیده از جنگل می‌نمائیم.

وی بیان کرد: قطع درختان با نظارت کامل کارشناسان انجام می‌گیرد و از هرگونه قطع درختان سرپا و سالم جلوگیری می‌شود.

گفتنی است، در روزهای اخیراً دادستان مرکز استان اردبیل در راستای جلوگیری و پیشگیری از قاچاق چوب‌آلات در سطح استان از تشدید برخورد با متخلفان در این حوزه سخن گفته و از دستور صادره به دادستان‌های شهرستان‌های استان به منظور پیشگیری از قاچاق چوب آلات و برخورد قاطع و جدی با متخلفان و سودجویان خبر داده بود.

برچسب ها:

رود ارس ،درخت ،قطع درختان 
نام
نظر شما