پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
تلاش برای راه‌اندازی مسیر ریلی بندر چابهار به بندر کراچی

۱۱:۵۹ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۹

تلاش برای راه‌اندازی مسیر ریلی بندر چابهار به بندر کراچی

عصر بازآفرینی: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان گفت: در تلاش هستیم در آینده نزدیک مسیر ریلی بندر چابهار به بندر کراچی راه اندازی شود که این موضوع با توافق اولیه هر دو کشور انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا،  مهدی هنر دوست در بازدید از ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی چابهار افزود: دولت پاکستان تمایل زیادی برای توسعه و تجارت با جمهوری اسلامی ایران از مرز بین المللی ریمدان دارد، زیرا مرز ریمدان یکی از نزدیک‌ترین مسیرهای ارتباطی با دو بندر مهم پاکستان، گوادر و کراچی است.

وی بیان کرد: برای ایجاد مسیر ریلی چابهار - کراچی به توافق‌های اولیه رسیده ایم و امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

سفیر ایران در کشور پاکستان در ادامه گفت: چابهار ظرفیت‌های مهمی در حوزه تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید با توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی به ارتقا روابط مردم و مسئولان ۲ کشور ایران و پاکستان در محدوده چابهار اقدام کرد.

هنردوست اظهار کرد: باید زیر ساخت‌های این مرز که از نزدیک‌ترین مسیرهای ارتباطی با ۲ بندر مهم گوادر و کراچی پاکستان است، آماده شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز با تشریح ظرفیت‌های بندر، منطقه آزاد و توانمندی‌های گردشگری و تجاری این شهرستان اظهار داشت: هدف نخست دولت جمهوری اسلامی ایران تأمین معیشت مرزنشینان منطقه مرزی دشتیاری است و برای این منظور دستگاه‌های اجرایی مأموریت دارند تا زیرساخت‌های مرز ریمدان را تکمیل کنند.

رحمدل بامری افزود: مرز ریمدان از امیدهای اصلی اشتغال، توسعه پایدار و ارتباط فرهنگی و اقتصادی چابهار با پاکستان است و با تکمیل زیرساخت‌های اینترنت، امکانات رفاهی و افتتاح پایانه بار و مسافر می‌تواند نقش مهمی در توسعه و اشتغال منطقه ایفا کند.

وی گفت: چابهار یکی از نقاط راهبردی ایران در توسعه محور شرق است و در آینده نقش مهمی در تجارت و ترانزیت منطقه دارد.

سرپرست فرمانداری چابهار ادامه داد: ارتباط ریلی، دریایی، هوایی و زمینی چابهار با پاکستان به نفع هر ۲ کشور است و موجب توسعه می‌شود.

برچسب ها:

چابهار ،کراچی ،بندر ،گردشگری 
نام
نظر شما