دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
آسیب سیل به زیرساخت‌ها و ابنیه تاریخی لرستان

۱۶:۴۲ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۹

آسیب سیل به زیرساخت‌ها و ابنیه تاریخی لرستان

عصر بازآفرینی: سیل شب گذشته خسارات بسیاری زیادی به زیرساخت‌های شهری و روستایی استان لرستان وارد کرده و در این بین بیشترین خسارت به خرم‌آباد وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از فارس، استان لرستان از روز یکشنبه تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفت و این بارش‌ها که اکثرا به صورت باران بود، از شب گذشته با شدت بسیار بالایی در مناطق مختلف استان موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق استان شد.

با توجه به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها مربوط به مناطق جنوبی و مرکزی استان بود بیشترین خسارات ناشی از سیل نیز در این مناطق به وقوع پیوست.

سیل شب گذشته در خرم‌آباد موجب وارد شدن خسارات بسیاری به تأسیسات شهری شد و در مناطق مرکزی شهر خرم‌آباد به دلیل  بالا آمدن سطح رودخانه خرم‌رود، سیل ضمن آسیب زدن به معابر و تأسیسات مجاور رودخانه، آب گل آلود را وارد منازل و بسیاری از واحدهای تجاری در مناطقی مانند خیابان مطهری و شهدا کرده است.

با وجود تلاش نیروهای خدمات رسان از شب گذشته، با توجه به بالا بودن میزان خسارات کماکان بسیاری از معابر غیر قابل تردد بوده و عملیات لایروبی و پاکسازی و همچنین خارج کردن آب از منازل و واحدهای تجاری ادامه دارد. به گفته معاون عمرانی استانداری لرستان سیل علاوه بر تأسیسات و زیرساخت‌های شهری و روستایی موجب خسارت زدن به برخی ابنیه تاریخی استان نیز شده است.

سیل همچنین راه ارتباطی تعدادی از روستاهای جنوب استان را مسدود کرده که تلاش عوامل راهداری برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.

در ارتباط با آخرین وضعیت سیل در لرستان غلامرضا آقا میرزایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به دنبال بارش‌ شدید باران و برف ظرف دو روز گذشته و دیشب خسارت‌های فراوانی به بخش‌های مختلف شهر و روستاهای استان وارد شد.

وی افزود: این خسارت‌ها شامل تاسیسات زیربنایی، پل، راه، دیواره‌های ساحلی، معابر شهری و روستایی، زمین‌های کشاورزی، ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری و از همه مهم‌تر لوازم خانگی و اقلام و تجهیزات در فروشگاه‌های تجاری بوده که عمده این خسارت‌ها در خرم‌آباد بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در پاسخ به پرسشی مبنی برآورد خسارت‌های وارده توضیح داد: حجم خسارت‌ها به حدی بود که چندین روز فرصت نیاز است تا برآورد و ارزیابی‌های لازم از میزان خسارت مشخص شود، برای تأمین و جبران خسارت‌ها از مسؤولان کشوری تقاضای ورود و توجه را در اسرع وقت داریم.

آقامیرزایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اطلاع رسانی شدت بارش‌ها گفت: با توجه به اطلاعیه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی لرستان سه روز قبل از شروع بارش‌ها جلسه مدیریت بحران تشکیل شد و همه دستگاه‌های امدادرسان آمادگی لازم را داشتند اما شدت بارش به حدی بود که کنترل اوضاع دشوار و در مواردی از دست ما خارج شد.

تلفات جانی نداشتیم/ بیشترین خسارت در خرم‌آباد

 به گفته وی اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های  لازم قبل از وقوع بارش و سیل سبب شد هیچ گونه تلفات جانی نداشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان خاطرنشان ساخت: بیشترین حجم خسارت‌ها مربوط به شهر خرم‌آباد بوده، همچنین  تخریب پل‌ها و جاده‌های بین شهری و روستایی باعث شد راه ارتباطی شهرهای متعدد با مرکز استان قطع شود.

 

آقامیرزایی همچنین درمورد گلایه مردم خرم‌آباد نسبت به نحوه امدادرسانی نیز تصریح کرد: گلایه شهروندان به حق است و شأن و جایگاه آن‌ها بیشتر از این است اما این موضوع ناشی از کمبود امکانات و تجهیزات بوده و مردم مطمئن باشند کوتاهی صورت نگرفته است.

برچسب ها:

سیل ،لرستان 
نام
نظر شما