دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بهره برداری از۵۰ پروژه مختلف در شهرستان یزد

۱۱:۰۵ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۰

بهره برداری از۵۰ پروژه مختلف در شهرستان یزد

عصر بازآفرینی: سرپرست فرمانداری یزد گفت: ۵۰ پروژه با تخصیص ۵۸۵ میلیارد تومان اعتبار در ایام الله دهه فجر در شهرستان یزد به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد ترحمی سرپرست فرماندار شهرستان یزد از افتتاح ۵۰ پروژه ویژه در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۵۸۵ میلیارد تومان اعتبار در زمینه‌های میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، کمیته امداد، خدمات شهری، کشاورزی و غیره برای ۶۵۳ نفر بصورت مستقیم و بیش از دو هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

وی با اعلام ۶۵۶هزار نفر جمعیت شهرستان یزد گفت: قبل از انقلاب جمعبت شهرستان ۲۲۰هزار نفر بوده که با رشد ۲ درصدی به جمعیت کنونی رسیده است.

سرپرست فرمانداری یزد جمعیت شهرستان یزد را ۶۵ درصد بیشتر از سایر شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: همیشه نگاه‌های مساوات بین شهرستان‌ها وجود داشته است، اما شهرستان یزد نسبت به جمعیت نگاه بیشتری برای رسیدگی می طلبد.

ترحمی با اشاره به اینکه باید قدرت بیشتری به رفع مشکلات استان بپردازیم ، معضل آب، اتباع بیگانه و زیست محیطی را مهمترین چالش‌های این شهرستان دانست.

سرپرست فرمانداری یزد با توجه به کمبود منابع آب شرب، نزولات جوی و تامین آب شرب سالم از منابع داخلی، گفت: پروژه آبرسانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تنها راه حل حاشیه نشینی و افزایش اتباع بیگانه شهرستان یزد را فرهنگ سازی در بین مردم عنوان کرد و گفت: تا زمانی که کار و مسکن مهاجرین و اتباع بیگانه را فراهم نکنیم این روند همچنان ادامه دارد.

 ترحمی طرح جامع زیست محیطی را با ارائه‌ی طرح‌های تشویقی، تسهیلاتی و تنبیهی، بهترین پیشنهاد جلوگیری از افزایش آلودگی هوا دانست و افزود: منشا آلودگی‌های شهری کوره‌های آجرپزی بود که ۹۸ درصد کوره‌ها به سیستم گاز شهری متصل شدند و آلودگی به صفر رسید.

ترحمی باتوجه به دستاورد‌های انقلاب در اتباطات تصریح کرد: ۴۹۹هزارو۸۲۱ مشترک تلفن همراه از تمام اپراتور‌ها، ۱۸۳ هزار سرور اینترنت از بعد خانوار فعال هستند و ۵۷۰۰ انشعاب تلفن ثابت به ۳۳۳هزار انشعاب رسیده است.

برچسب ها:

دهه فجر ،یزد 
نام
نظر شما