پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
آغاز ‌عملیات اجرایی راه‌آهن بستان‌آباد-سراب‌

۱۱:۲۴ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۰

آغاز ‌عملیات اجرایی راه‌آهن بستان‌آباد-سراب‌

عصر بازآفرینی: عملیات اجرایی قطعه یك راه‌آهن بستان‌آباد-سراب به طول 15 كیلومتر و به ارزش 450 میلیارد ریال با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از فارس،عملیات اجرایی قطعه یک ‌پروژه راه‌آهن بستان‌آباد-سراب به طول 15 کیلومتر و به ارزش 450 میلیارد ریال امروز با حضور رئیس مجلس و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل آغاز شد.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، در این‌باره می‌گوید:‌ طرح راه آهن بستان آباد-سراب-اردبیل به طول‌ 182 کیلومتر با هدف اتصال ریلی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در جمع خبرنگاران افزود‌: این طرح از ایستگاه بستان‌آباد آغاز شده  و پس از عبور از  شهر‌ سراب و حوالی شهرهای  کردکندی، نیر و سرعین به راه‌آهن در حال احداث میانه – اردبیل متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اهمیت این خط‌ ریلی اظهار داشت: احداث راه‌آهن بستان آباد-سراب با توجه به عبور از شهر سراب به عنوان قطب کشاورزی منطقه و سرعین که یکی از مراکز مهم گردشگری استان محسوب می‌شود، حایز اهمیت است.

خادمی افزود: این مسیر ریلی با اتصال معدن مس سونگون، صنایع و مراکز کشاورزی، گردشگری و اقتصادی منطقه به شبکه ریلی و تسهیل در انتقال تولیدات کارخانه آلومینا نفلین سینیت سراب موجب رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل ‌خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح چگونگی عملیات اجرایی راه‌آهن سراب- بستان‌آباد- اردبیل گفت: در فاز اول برنامه‌ریزی شده است تا عملیات زیرسازی از شهر بستان‌آباد تا سراب به طول تقریبی 77 کیلومتر با اعتبار 5 هزار و  500 میلیارد ریال انجام شود که در صورت تامین به موقع اعتبار این راه‌آهن حدفاصل بستان‌آباد تا سراب  ظرف مدت چهار سال اتمام و به بهره‌برداری رسد.

وی با اشاره به توپوگرافی منطقه و قرار گرفتن 74 کیلومتر از مسیر در منطقه کوهستانی و تپه ماهور تاکید کرد: در این مسیر ریلی 8 هزار و 100 متر تونل و 1400 متر پل احداث می‌شود.

خادمی همچنین با اشاره به 2 میلیون و 485 هزار مترمکعب خاکبرداری در قطعه اول بیان داشت: 479 هزار متر مکعب خاکریزی، 19 هزار و 100 متر مکعب بتن‌ریزی در این محدوده صورت می‌گیرد  و 22 دستگاه پل تیپ، سه دستگاه پل خاص به طول 276 متر ، یک دستگاه تونل به طول 140 متر و سه دستگاه تقاطع نیز در این 150 کیلومتر به اجرا در خواهد آمد.

نام
نظر شما