جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
تسهیل شرایط زندگی مناطق روستایی با ارائه خدمات عمرانی

۱۶:۲۱ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۳

تسهیل شرایط زندگی مناطق روستایی با ارائه خدمات عمرانی

عصر بازآفرینی: استاندار قزوین گفت: ارائه خدمات عمرانی در مناطق روستایی باید منجر به آسان شدن شرایط زندگی در این مناطق شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در دومین روز از ایام الله دهه فجربا عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند.

زاهدی استاندار قزوین در این دیدار با اشاره به ماموریت های مختلف این نهاد از بدو تاسیس تا کنون، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مجموعه ای خدوم و بدور از حاشیه عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه ی بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی و مقاوم سازی مسکن روستائی و بهسازی محیط روستاها این نهاد موفق عمل کرده است.

استاندار قزوین با اشاره به حضور این نهاد در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه و شهرستان گیلان غرب افزود: در سفری که به این مناطق داشتم مردم از روند امور رضایت داشتند و امور به خوبی انجام شده بود و بسیاری از مردم صاحب واحد های مسکونی مقاوم شده بودند.

وی با اشاره به سند دار کردن واحدهای مسکونی روستائی و شهر های کوچک گفت: سند روستائی ارزش افزوده ی واحدهای مسکونی است و در بسیاری از مراجع حقوقی و قضائی مورد استناد می تواند باشد و مشکلات بسیاری را مرتفع می سازد.

استاندار قزوین با اشاره به زلزله خیز بودن کشور و استان به اهمیت سرمایه گذاری دولت در بخش مقاوم سازی مسکن روستائی پرداخت و بیان کرد: باید از الگوی موفق کشورهای توسعه یافته درس بگیریم و روند مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستائی را گسترش بدهیم چرا که در کشور ما بسیاری از واحد های مسکونی روستائی همچنان آسیب پذیر هستند.

زاهدی با اشاره به تاثیرات اجرای طرح های هادی روستایی در زندگی و شرایط روستاها گفت: باید اقدامات عمرانی به سمت قابل قبول شدن زندگی در این مناطق منجر شود و روستائیان مجبور به ترک محل زندگی خود نشوند.

وی با برجسته خواندن اقدامات عمرانی در روستاها از ابتدای انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد تا روستائیان احساس بهتری نسبت به محل زندگی خود در مقایسه با روستاها داشته باشند.

برچسب ها:

قزوین ،مسکن ،روستا 
نام
نظر شما