جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
برگزاری همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکه

۱۴:۰۷ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۴

/گزارش خبری/

برگزاری همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکه

عصر بازآفرینی: همایش کارشناسان سازمان اوقاف با محوریت بررسی تجربیات معماران گذشته و معماری ایرانی اسلامی در اماکن متبرکه از سیزدهم بهمن به مدت سه روز در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، در این همایش سه‌روزه ۱۲۰ نفر از معاونان بهره‌وری و کارشناسان نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور راه‌های چگونگی بهره‌گیری از تجربیات معماران گذشته و معماری ایرانی اسلامی در بازآفرینی اماکن مقدس و امامزاده‌ها را بررسی می‌کنند.


حجت‌الا سلام زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در این‌باره گفت: شرکت‌کنندگان در این همایش در کنار مباحث نظری به‌صورت حضوری با بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی یزد با شیوه‌های معماری ایرانی اسلامی این شهر آشنا می‌شوند.


روان، مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم در روز اول این همایش گفت: فعالیت‌های این سازمان تنها در زمینه بازآفرینی و توسعه فضایی است که از قدیم وجود داشته است.


روان گفت: این بازآفرینی به منظور رفاه حال زائران و گردشگران صورت می‌گیرد و زائران با این بازآفرینی می‌توانند در آرامش و امنیت کامل از معنویات و خدمات رفاهی این اماکن برخوردار شوند.


وی بابیان اینکه سالانه ۵۰۰ طرح جامع و بازنگری امامزاده‌ها در اختیار سازمان اوقاف قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سالانه ۸۰۰ هزار مترمربع از فضاهای امامزادگان بازسازی، احداث و تکمیل می‌شود.

برچسب ها:

همایش ،معماری ،بازآفرینی 
نام
نظر شما