سه شنبه 1 خرداد 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بهره‌برداری از ۶۲ پروژه عمران روستایی در استان بوشهر

۰۹:۳۳ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۵

بهره‌برداری از ۶۲ پروژه عمران روستایی در استان بوشهر

عصر بازآفرینی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در دهه فجر امسال ۶۲ پروژه عمران روستایی در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از مهر، اجرای طرح های هادی، احداث بوستان و زمین چمن مصنوعی،بهسازی معابر، خانه عالم ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی، و بازسازی مناطق حادثه دیده از جمله کارهایی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رسیدگی به محرومان و روستاییان در طول ۴۰ ساله انقلاب برای مردم انجام داده است.

نوسازی و مقاوم‌سازی ۷۰ هزار واحد مسکونی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در ۴۰ ساله این انقلاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانسته است در بخش احداث خانه در مناطق روستایی محروم و دورافتاده استان بوشهر ۱۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مهر و ۸۳۷ واحد خیرساز  احداث و به متقاضیان تحویل کند.

حمید حیدری بریدی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اجرای طرح های هادی روستایی نقشی مهم در عمران و آبادانی استان بوشهر ایفا کرده است اظهار داشت: هزار و ۷۹۲ طرح هادی در روستاهای این استان توسط بنیاد مسکن در طول ۴۰ ساله انقلاب اجرا شده است.

وی با اشاره به طرح های ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی تصریح کرد: با اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی تا به امروز ۴۷هزار و ۱۴۰ واحد روستایی مقاوم سازی و ۲۳ هزار و ۹۰۵ واحد مسکونی در مناطق سانحه دیده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی و نوسازی شده است.

احداث ۹۹۵ کیلومتر شبکه هدایت آب‌های سطحی

حیدری بریدی با بیان اینکه از شمار واحدهای مسکونی سانحه دیده ۱۱هزار و ۳۸۲ واحد مسکونی روستایی مربوط به استان بوشهر و ۱۲ هزار و ۵۲۳ واحد مربوط به استان‌های خوزستان، بم استان کرمان و گیلان است گفت: تا کنون ۱۱۳ واحد مسکونی برای خانواده های دارای ۲ معلول در استان بوشهر از محل اجرای تفاهم نامه انجمن خیران مسکن ساز، بهزیستی با بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام (ره) احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: احداث ۹۹۵ کیلومتر شبکه هدایت آب‌های سطحی، سه باب کتابخانه و ۳۰ خانه عالم، احداث ۱۶۶ زمین چمن مصنوعی به مساحت ۱۹۹ هزارو ۲۰۰ مترمربع،  ۲۳۰ بوستان روستایی به مساحت ۵۷۰ متر مربع و اجرای ۷۴۲ کیلومتر بهسازی معابر در روستاهای استان بوشهر از جمله خدمات بنیاد در چهل ساله انقلاب به مردم است.

حمید حیدری بریدی اظهار داشت: ۶۲ پروژه عمران روستایی با اعتبار ۱۶۶ میلیارد ریال در شهرستان های دشتستان، تنگستان، جم، دشتی، عسلویه، کنگان، دیر، دیلم، گناوه و بوشهر همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسند.

همه ما اعم از مردم و مسئولان نسبت به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در زمینه خدمات‌رسانی به شهرها و روستاها و ارائه خدمات متنوع به مردم به ویژه در روستاها آگاه بوده و مطلعیم که در این سالها گام‌های بلند و قابل توجهی برداشته‌ شده است که دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای نظام به مردم خواهد بود.

احداث ۳۷۵ واحد مسکن برای محرومین دیر

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دیر گفت: در چهل ساله انقلاب ۳۷۵ واحد مسکونی محرومین در روستاهای شهرستان دیر احداث شده است.

آرمان جلایی اظهار داشت: از این تعداد واحد احداث شده در سطح شهرستان دیر ۳۴۷ واحد شهری و ۲۸ واحد روستایی است که منجر به ماندگاری جمعیت و توسعه فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی در روستاها شده است.

وی اجرای ۳۶۲ هزار متر مربع بهسازی و آسفالت معابر روستایی را انقلابی دیگر در حوزه عمران آبادانی روستایی برشمرد و تصریح کرد: از مجموع ۵۴ روستای شهرستان دیر ۲۲ روستا دارای نقشه طرح هادی است که تمام روستاهای شهرستان تا قبل از انقلاب فاقد هر گونه آسفالت بوده است.

جلائی، با بیان اینکه واگذاری ۷۸۰ هزار متر مربع زمین مسکونی واگذاری شده در شهر و روستاهای شهرستان دیر از دیگر  خدمات این بنیاد به مردم می باشد گفت: در طول ۴۰ ساله انقلاب ۲۶۰۰ قطعه زمین مسکونی ۳۰۰ متری در شهرها و روستاهای شهرستان دیر توسط بنیاد مسکن به افراد واگذار شده است.

احداث ۲۲ چمن مصنوعی و بوستان روستایی

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دیر گفت: طی چهل سال گذشته ۲۲۴۰ فقره تسهیلات احداث مسکن شهری و ۱۴۶۰ فقره تهسیلات احداث مسکن روستایی جمعا به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان در شهرستان دیر پرداخت شده است.

آرامان جلایی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب هیچ گونه زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان دیر وجود نداشت خاطر نشان کرد:در حال حاضر و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۱۰ زمین چمن روستایی ۱۲ بوستان روستایی در روستاهای این شهرستان احداث شده است.

جلایی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن اولویت های مهم خود را در مناطق روستایی و محروم و دورافتاده در مسیر خدمت می داند تصریح کرد: بعد از انقلاب ۱۳ روستای این شهرستان با جمعیت زیر ۲۰ خانوار فاقد دهیاری به وسایل بازی پارک کودکان توسط بنیاد مسکن شهرستان دیر مجهز شده است.

برچسب ها:

مسکن ،بوشهر ،پروژه عمرانی 
نام
نظر شما