جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
اجرای 130 کیلومتر عملیات راه‌سازی در اقلید

۱۲:۵۷ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۵

اجرای 130 کیلومتر عملیات راه‌سازی در اقلید

عصر بازآفرینی: رئیس اداره راه و شهرسازی اقلید از 130 کیلومتر عملیات راه‌سازی اجراشده جدید و یا در حال اجرا، با اعتباری بالغ‌بر 40 میلیارد تومان در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از فارس، سیامک شمشیری  با گرامیداشت دهه فجر، این ایام را فرصت مناسبی برای ارائه گزارش خدمات ارائه‌شده خواند و به گوشه‌هایی از عملکرد اداره راه و شهرسازی این شهرستان در حوزه مهندسی و ساخت راه‌ها، بازآفرینی شهری و مسکن، املاک و حقوقی، معماری و شهرسازی و حفاظت اراضی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: اجرای فاز 1 و 2 جاده طریق الرضا به طول حدود 40 کیلومتر، تعریض و چهار بانده کردن جاده قدیم سورمق-اقلید با پیشرفت 50 درصدی، اتصال جاده آنتنی طریق الرضا به شهر اقلید و اجرای پل بزرگ سه دهانه در مسیر رودخانه منتهی به این جاده، راه روستایی بکان-آبغار به طول 9 کیلومتر، راه روستایی دژکرد- پادنا با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی، جاده سوباتان-سیربانو به‌عنوان یک جاده گردشگری، راه روستایی سه قلات- گودکنگری، جاده رضاآباد-باغنو به گردنه امامزاده اسماعیل، قطعه نخست جاده احمدآباد به امامزاده سیدمحمد، جاده امامزاده عباسعلی شهرمیان و.. ازجمله پروژه‌های این اداره در حوزه راه‌سازی در سطح شهرستان اقلید است که برخی از آن‌ها تکمیل شده و سایر طرح‌ها در حال اجرا در مراحل مختلف هستند.

شمشیری با بیان اینکه پیشنهاد 100 کیلومتر راه روستایی جدید برای گرفتن کد پروژه ارائه داده شد، عنوان کرد: از این مقدار 6 پروژه راه روستایی موفق به دریافت کد پروژه و ابلاغ اعتبار شد که نقشه‌برداری و تهیه طرح‌های مربوط به آن‌ها انجام شده و اجرای برخی از آن‌ها شروع و سایر پروژه‌ها به‌زودی به‌منظور آغاز عملیات اجرایی، به مناقصه گذاشته می‌شوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی اقلید با اشاره به اینکه، با اخذ 3 یا 4 کد پروژه جدید در سال آینده و اتمام مراحل اجرای آن‌ها در سال‌های آتی، تمام راه‌های روستایی شهرستان، آسفالته می‌شوند، تصریح کرد: 130 کیلومتر عملیات راه‌سازی تکمیل‌شده یا در دست اقدام، با اعتبار کلی 40 میلیارد تومانی، در سطح شهرستان اقلید صورت گرفت.

وی به آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی هنری شهر اقلید اشاره کرد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت صورت گرفته، می‌کوشیم مجموعه 192 واحدی مسکن مهر شهر اقلید را به اتمام رسانده و پرونده این طرح با تکمیل و تحویل 1000 واحد، به اتمام برسد.

شمشیری واگذاری زمین برای احداث ادارات، نهادها، بیمارستان، درمانگاه و...، پیگیری اخذ موافقت اصولی و واگذاری 8 هکتار زمین به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شبکه بهداشت و درمان اقلید برای احداث بیمارستان، تغییر کاربری 5 هزار مترمربع زمین به کاربری درمانی و واگذاری آن برای احداث درمانگاه تأمین اجتماعی، گرفتن 350 سند تک‌برگ به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن، مزایده و فروش 120 قطعه زمین تجاری و مسکونی در شهرهای اقلید و سده، تشکیل بیش از 100 پرونده در کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری و تسریع درنتیجه استعلام و صدور رأی نهایی، تنظیم ۱۰ فقره دادخواست علیه متصرفین اراضی دولتی، اختصاص 25 قطعه زمین برای 100 نفر از مددجویان کمیته امداد، معرفی 25 قطعه زمین برای 100 نفر در اجرای طرح مسکن اجتماعی به بنیاد مسکن، اختصاص زمین به 30 نفر از اقشار ویژه و... را ازجمله عملکرد راه و شهرسازی اقلید در حوزه املاک و حقوقی در سال جاری برشمرد.

در حوزه معماری و شهرسازی نیز بررسی طرح تفصیلی شهر اقلید با جلسات منظم کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵ در استان جهت نهایی شدن آن طرح صورت پذیرفته است.

رئیس راه و شهرسازی اقلید در بخش پایانی سخنان خود از اجرای طرح بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت فرسوده شهری با اختصاص اعتباری بالغ‌بر یک و نیم میلیارد تومان در محله چراغی‌های شهر اقلید خبر داد و بیان داشت: 200 تن قیر رایگان برای بافت فرسوده شهر اقلید توسط راه و شهرسازی تخصیص یافت.

برچسب ها:

اقلید ،راه‌سازی ،مسکن ،شهرسازی 
نام
نظر شما