دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
دومین همایش اقتصاد مسکن و بازآفرینی در قزوین برگزار می شود

۱۶:۱۵ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۷

/گزارش خبری/

دومین همایش اقتصاد مسکن و بازآفرینی در قزوین برگزار می شود

عصر بازآفرینی: مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری قزوین گفت: دومین همایش اقتصاد مسکن و بازآفرینی شهری با هدف بررسی سیاست های حوزه مسکن در انطباق با شاخص های آن در این استان برگزار می شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، پیمان پیرمرادی تاکید کرد: اقتصاد مسکن و بازآفرینی شهری از جمله محورهای اساسی دومین همایش اقتصاد مسکن خواهد بود که به میزبانی دانشگاه رجاء قزوین در نهم اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: به منظور بهره مندی و حضور پژوهشگران و متخصصان حوزه مسکن و شهرسازی فراخوانی در این خصوص اعلام شده است.

به گفته وی، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه بین المللی امام (ره) و آزاد اسلامی، بنیاد مسکن، بانک مسکن، سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در این همایش که دبیرخانه آن دردر دانشگاه رجا است، همکاری دارند.

این مسئول با بیان اینکه برخی محله ها مانند دیمج در قزوین که هویت تاریخی و بافت ارزشمند دارند، افزود: یکی از اهداف برگزاری این همایش استفاده از ظرفیت های موجود چنین محلاتی با هدف حفظ آثار تاریخی برجای مانده و در عین حال نیز ارتقای سطح زندگی برای ساکنان آن است.
پیرمرادی اضافه کرد: همچنین برخی بافت های ناکارآمد شهری مانند هادی آباد نیز وجود دارند که با توجه به واقع شدن در بهترین منطقه شهر، عاری از زیرساخت های لازم و استاندار شهرنشینی بوده که برای ساماندهی آن نیازمند ارایه طرح های جامع و مفید هستیم.
مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین، ارایه شاخص های اقتصادی مسکن و نحوه تاثیرپذیری آنها، تقاضای موثر مسکن به همراه عرضه آن در انطباق با ظرفیت های موجود و نیز میزان اثرگذاری سیاست ها و اقدامات تامین مسکن برای اقشار کم درآمد را از جمله محورهای اقتصاد مسکن در استان قزوین برشمرد.
این مسئول افزود: ظرفیت تامین منابع مالی برنامه بازآفرینی شهری و چالش های موجود، نقش کنشگران در تحقق برنامه بازآفرینی شهری، ضرورت و چگونگی حفظ هویت محله ای در تحقق برنامه بازآفرینی و در نهایت حفظ بافت های تاریخی و ارزشمند در بازآفرینی شهری از جمله محورهای بازآفرینی شهری این همایش خواهند بود.

نام
نظر شما