شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
فرهنگ سازی عامل موثر در باز آفرینی شهری است

۱۴:۰۷ | ۱۳۹۷/۱۲/۰۶

استاندار سیستان و بلوچستان:

فرهنگ سازی عامل موثر در باز آفرینی شهری است

عصر بازآفرینی: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از موارد موثر که نقش مهمی در ایجاد یک شهر مناسب و زیبا دارد فرهنگ شهرنشینی شهروندان آن است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از یرنا، احمد علی موهبتی یکشنبه شب در نشست ستاد استانی باز آفرینی شهری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فرهنگ سازی نقش مهم و تاثیر گذار در پیشرفت یک منطقه دارد و اگر تمام شهر مدینه فاضله باشد اما فرهنگ مناسب استفاده شهری وجود نداشته باشد هرگز به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.
وی بیان کرد: تمام اعتبارات سه سال گذشته در حوزه باز آفرینی سیستان و بلوچستان 185 میلیارد تومان بوده که 16 درصد آن یعنی 29 میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: پروژه های مورد نیاز که در این حوزه قید شده ساخت جاده دوباند و آزاد راه، 10 باب درمانگاه، 22 باب کلانتری، هشت کتابخانه و مانند آن است که 512 میلیارد تومان نیاز مالی برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: عدم تخصیص اعتبار به موقع به مراکز حاشیه ای و شهری یکی از عواملیست که در پیشبرد توسعه عمران شهری تاثیر گذار است.
موهبتی استفاده از نیروی انسانی، هم افزایی دستگاه ها، توانمند کردن سمن ها، سازمان های مردم نهاد و خیران را مهم ارزیابی کرد و گفت: این عناوین و نیروها نقش مهمی در زمینه باز آفرینی شهری داشته و از مهمترین ظرفیت های اجرایی در این بخش هستند.
وی ریشه شرایط نامطلوب در شمال شهر زاهدان را در کم کاری تصمیم گیرانی دانست که در وقت خود تصمیم مناسبی اتخاذ نکرده اند و افزود: مردم در شمال این شهر از عزتمندی خوبی برخوردار نیستند و این امر می طلبد تمام ارگان ها با عزم جدی وارد عمل شده و با همکاری یکدیگر در رفع معضلات این قسمت شهر برآیند.
استاندار سیستان و بلوچستان نگاه دولت و رهبر معظم انقلاب به این استان را نگاه ویژه و مطلوبی دانست و عنوان کرد: نگاه ویژه به این منطقه نشان از پیشرفت این نقطه از ایران اسلامی دارد.
وی تصریح کرد: در مناطق حاشیه ای شهر زاهدان می توان با ایجاد سرمایه گذاری خلق ثروت و درآمد کرد که این امر نیاز به سرمایه گذاری، همکاری و تعامل همه بخش ها با یکدیگر دارد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: باید توجه ویژه ای به مناطق حاشیه ای این شهر داشت چراکه مردم این مناطق در بدترین شرایط در حال زندگی هستند.
علیم یارمحمدی ادامه داد: حاشیه نشینی علاوه بر شرایط نامناسب اجتماعی و نداشتن بسیاری از امکانات شهری در سلامت روانی افراد نیز تاثیر گذار است که به مراتب از سایر موارد قابل اهمیت تر است.
وی اظهار داشت: وضعیت حاشیه نشینی در شهر زاهدان بسیار نامطلوب است و باید به جد بدنبال یک برنامه مناسب برای این وضعیت بود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 19 هزار بازمانده از تحصیل در این شهر و 120 هزار نفر در سیستان و بلوچستان که غالبا در حاشیه شهر ها هستند وجود دارد.
وی بیان کرد: شهر زاهدان به عنوان مرکز سیستان و بلوچستان دارای کمبودهای بسیاری در زمینه شهری است.
یارمحمدی توجه به روستاها و ایجاد معیشت برای مردم با توجه به خشکسالی و سایر مشکلات را در کاهش حاشیه نشینی مهم دانست و افزود: خشکسالی، نبود اشتغال و امکانات در برخی از مناطق سبب شده تا افراد برای برطرف کردن نیازهای خود به مراکز شهری و حاشیه این مراکز رجوع کنند.

برچسب ها:

بازآفرینی شهری 
نام
نظر شما