جمعه 31 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بی تحرکی، معضل قرن اخیر

۱۱:۵۴ | ۱۳۹۸/۰۱/۱۹

بی تحرکی، معضل قرن اخیر

عصر بازآفرینی: سازمان بهداشت جهانی ،از تحرک بدنی پایین با سوخت و ساز در حد صفر کارمندان خبر داد.

به گزارش عصر بازآفرینی ،  براساس یکسری از تحقیقات در امریکا ، نشستن به مدت شش ساعت روزانه به مدت ۱۰ سال، امید به زندگی را ۷ سال کاهش،و خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۶۳ درصد افزایش می دهد.

۶ ساعت نشستن برای یک کارمند ،چیز معمولی است. وقت آن رسیده که زنگ خطر را به صدا دربیاوریم و دنبال یک راه حل ساده، برای فعالیت بیشتر در محیط کار باشیم . فعالیت فیزیکی لزوما نباید پیچیده و سنگین باشد ؛یکی از ساده ترین راه ها پیاده روی روزانه است ، این کار نه تنها شخص را در حالت فیزیکی مناسب حفظ میکند ،بلکه گردش خون را تنظیم کرده و عضلات پا را تحریک می کند. پیاده روی خطر ابتلا به فشار خون را کاهش داده و از دیابت پیشگیری میکند ؛ و به جلوگیری از بالا رفتن کلسترول خون هم کمک میکند .

 

کم تحرکی

 

۸ پیشنهاد ساده برای تحرک بیشتر در محیط کار:

-اگر براتان امکان دارد کارهایتان را ایستاده انجام دهید، وروزانه چندین بار از روی صندلیتان بلند  شوید؛ برای مثال تماس های تلفنی تان را ایستاده جواب دهید .

-وقت ناهار بهترین زمان برای حرکت است. به هیچ عنوان غذایتان را روی میز کارتان نخورید و به هیچ وجه موقع خوردن کار نکنید ، چون نه تنها از غذا لذت نمیبرید بلکه کارتان هم درست انجام نمیدهید. در عوض از این زمان برای شارژ کردن خودتان استفاده کنید . هوا بخورید وبا همکارانتان صحبت کنید، و در صورتی که زمان دارید بعد از ناهار برای هضم غذا یک پیاده روی کوتاه داشته باشید.

- بجای اینکه برای همکارانتان نامه الکترونیکی بفرستید تا حد امکان حضوری بروید وبا آن ها صحبت کنید؛ زیرا هم پیاده روی کوتاهی کردید و هم رابطۀ تان با همکاران گرم و صمیمی تر میشود.

- نشستن بیش از حد بدون حرکت ،یک خطر بزرگ برای بدن است و همچنین باعث تنش عضلانی در باسن و دردناک شدن کمر ،پهلو ، گردن و شانه میشود . از جای خود بلند شوید وبدن خود را بکشید.

- تاجای ممکن آب بنوشید (۸ لیوان در طول روز ) . آب نه تنها سموم بدن را دفع میکند بلکه برای رفتن به سرویس بهداشتی شما را وادار به حرکت میکند. ولی از نوشیدن ، نوشیدنی های قندی( شربت ، نوشابه و...) خود داری کنید.

- اگر برایتان ممکن است دستگاه چاپ یا پرینتر  را در محلی دور از میز خود قرار دهید تا هر بار برای چاپ کردن برگه های مورد نظر از جای خود بلند شوید .

-از پله به جای آسانسور استفاده کنید ، زیرا به گردش خون و سوزاندن ۵۰ تا ۱۰۰ کالری در روز کمک می کند.

-به خودتان وقت استراحت بدهید . مثلا به طور منظم بین هر ۴۵ دقیقه ۲ دقیقه راه بروید.

ترجمه از مبینا افشار

برچسب ها:

 
نام
نظر شما