دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
515 میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحدهای سیل نیاز است

۱۶:۲۱ | ۱۳۹۸/۰۱/۲۵

515 میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحدهای سیل نیاز است

عصر بازآفرینی: مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه در استان همدان با بیان اینکه بیش از 515 میلیارد تومان تسهیلات نوسازی برای واحدهای مسکونی تخریب شده نیازمند است، گفت: بیش از 19 هزار و 431 واحد مسکونی استان ارزیابی شده است که از این تعداد 15 هزار و 713 واحد دچار خسارت شده است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، حسن ظفری یکشنبه 25 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا کنون 938 نقطه جمعیتی استان همدان توسط تیم‌های ارزیابی بنیاد مسکن مورد ارزیابی قرار گرفته است، اظهارکرد:  22 نقطه شهری و 916 نقطه روستایی در استان همدان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مساکن نوسازی شده؛ درسیل آسیب ندیدند

وی با تأکید براینکه در مجموع 4.5 درصد اماکن مسکونی استان که در بارندگی‌های اخیر خسارت دیدند نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، تصریح کرد: 8050 واحد مسکونی نیاز به تجدید بنا داشته و 7713 واحد نیازمند تعمیر هستند.

وی با اشاره به اینکه  از واحدهای ارزیابی شده استان همدان 3718  واحد مسکونی دچار آسیب و خسارت نشده است، یادآور شد: خوشبختانه به مساکنی که از تسهیلات نوسازی در سالهای گذشته استفاده کردند آسیبی وارد نشده است.

ظفری از مردم خواست تا نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند و افزود: سیل اخیر ثابت کرد هرجا که اصول فنی و دانش مهندسی به کار گرفته شده است دچار آسیب و خسارت نشده‌ است بنابراین لازم از مردم از تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود حداکثر استفاده را ببرند.

تسهیلات نوسازی مسکن برای سیل‌زدگان همدانی

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بیان کرد: برای نوسازی واحدهای احداثی و تعمیری آسیب دیده در سیل اخیر بیش از 515 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض مورد نیاز است که بعد از تصویب در هیأت وزیران و ابلاغ به بانک مرکزی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به تسهیلات نوسازی مساکن آسیب دیده در سیل ، تصریح کرد: تسهیلات 40 میلیون تومانی و کمک بلاعوض 10میلیون تومانی برای مسکن روستایی و تسهیلات 50 میلیون تومانی و کمک بلاعوض 12 میلیونی برای هر واحد مسکونی شهری آسیب دیده در سیل درنظر گرفته شده است.

ظفری اظهارکرد: همچنین بین 10 تا 15 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض به واحدهای تعمیری اختصاص خواهد یافت.

نهاوند و ملایر بیشترین خسارت ناشی از سیل را داشت

وی تعداد واحدهای مسکونی شهری نیازمند احداث مجدد را 493 واحد  دانست و گفت: همچنین 464 واحد مسکن شهری نیازمند تعمیر هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با تأکید براینکه بیشترین خسارت سیل در نهاوند و  ملایر وارد شده است، عنوان کرد: علت عمده این خسارات شدت بالای بارش و میزان بارندگی در این دو شهرستان بوده است.

ظفری با اشاره به اینکه با هوشیاری و آگاهی کمترین خسارت  در استان همدان وارد شد، یادآور شد: استان همدان با وجود اینکه دومین استان کشور از نظر میزان بارندگی بود اما  به دور از هیاهو و جنجال و در فضایی آرام، بحران مدیریت شد و به نوعی این استان آزمون خوبی را پشت سر گذاشت.

حاشیه نشینی همدان مورد توجه قرار بگیرد

وی با بیان اینکه بازسازی شهرستانهای دورود و ازنا به استان همدان داده شده است، ادامه داد: در حال حاضر کل خسارات وارد شده به این شهرستانها ارزیابی شده به طوریکه در شهرستان دورود 2537 واحد مسکونی دچار خسارت شده که از این تعداد 250 واحد نیازمند احداث مجدد و 1220 واحد روستایی و 435 واحد مسکونی شهری نیازمند تعمیر هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: در شهرستان ازنا نیز 392 واحد نیازمند احداث مجدد و11 واحد مسکونی شهری و 560واحد مسکونی روستایی نیازمند تعمیر هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با تأکید براینکه باید حاشیه‌نشینی در شهر همدان مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: واحدهای مسکونی حاشیه شهر همدان  بدون ضابطه و به دور از نظر ناظرین و به صورت شبانه احداث شده که باید دردرازمدت به عنوان یک مشکل به این پدیده نگاه کرد.

 پرداخت 7 میلیارد تومان کمک بلاعوض از حساب 100 حضرت امام خمینی(ره)

ظفری با اشاره به کمک بلاعوض حساب 100 حضرت امام خمینی(ره)،  بیان کرد: در سال گذشته بیش از 7میلیارد تومان کمک بلاعوض به متقاضیانی که توانایی تکمیل واحدهای مسکونی خود را نداشتند پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه به ازای هر واحد مسکونی روستایی 8 میلیون تومان کمک بلاعوض از حساب 100  حضرت امام خمینی(ره) به متقاضیان پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد:  به 2473 متقاضی که از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده کردند و تمکن مالی برای تکمیل واحد خود نداشته‌اند و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند از حساب 100 حضرت امام خمینی(ره) پرداخت می‌شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما