چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
جزئیات فعالیت بنیاد مسکن اصفهان در پل‌دختر

۱۶:۲۴ | ۱۳۹۸/۰۱/۲۵

جزئیات فعالیت بنیاد مسکن اصفهان در پل‌دختر

عصربازآفرینی: مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: با توجه به استقرار ستاد معین اصفهان در شهر پل‌دختر حدود 2 هزار و 85 واحد در این شهر ارزیابی شده که 400 واحد صد در صد تخریبی است.

غلام‌حسین خانی  با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: با توجه به استقرار ستاد معین اصفهان در شهر پل‌دختر حدود 2 هزار و 85 واحد در این شهر ارزیابی شده که 400 واحد صد در صد تخریبی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به تشکیل پرونده برای ساخت واحد مسکونی و اعطای وام بلاعوض، تصریح کرد: برای احداث حدود 80-70 پلاکی که در مسیر رودخانه قرار گرفته و الان دیگر وجود ندارند، بعد از اینکه مسیر رودخانه مشخص شد شهرداری برای جابه‌جایی برنامه‌ریزی کرده و کار اولیه نقشه‌برداری را انجام می‌دهند؛ ما هم به آن‌هایی که نمی‌توانند در جای قبلی خودشان ساخت و ساز کنند اسکان موقت می‌دهیم تا بتوانند ساخت واحد مسکونی را شروع کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری پروانه‌ها را صادر و نقشه‌ها را رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهد، بعد از اینکه تأسیسات مشخص شد، در ادامه ما هم تسهیلاتی می‌دهیم که بحث ساخت و ساز انجام شود.

خانی در رابطه با روستاهای بخش مرکزی پل‌دختر که به ستاد معین اصفهان محول شده، خاطرنشان کرد: 9 روستا در معرض رودخانه و سیلاب‌ها قرار داشت که 3 روستا باید جابه‌جا شود و آن‌هایی که زمین ندارند از مرکز خود استان لرستان پیگیر هستیم تا به آن‌ها زمین بدهند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان تصریح کرد: همچنان پیگیر حریم رودخانه‌ها هستیم، حریم رودخانه‌ها مشخص می‌کند که باید ساخت ساز کنند یا اینکه جابه‌جا شوند؛ روستاهایی مثل «بابازید» و «چم گز» باید جابه‌جا شوند که همکاران ما در لرستان پیگیر هستند از زمین‌های منابع طبیعی که زمین‌های ملی هستند تخفیف بگیرند تا ما هم کار طراحی را نزدیک به محل سکونتشان اجرا کنیم نه اینکه از محل زندگی و معیشت دورشان کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال ارزیابی هستیم تا چند روز آینده ارزیابی کلی مشخص می‌شود، بعضی از روستاها پل ندارند مثل سرخ دره اولیا و سرخ مال، وضعیت پل که مشخص شد برای شروع به کار به روستا مراجعه می‌کنیم.

خانی در پاسخ به سؤالی پیرامون فعالیت در استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به شرایط شهرهای خوزستان هنوز نیروهای امداد و نجات در این شهرها مستقر هستند و بنیاد مسکن وارد عمل نشده، بعد از اتمام کار امداد و نجات مشخص می‌شود که کدام استان معین شوند ولی در حال حاضر استان اصفهان معین پل‌دختر است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان در خصوص اقدامات صورت گرفته در داخل استان برای شهرهایی که از سیل‌ دچار خسارت شده‌اند، عنوان کرد: در شهرستان سمیرم طی باران‌های اوایل فروردین، یکسری خسارت‌هایی به بافت فرسوده‌ شهری وارد شد و نزدیک به 200 واحد مسکونی خسارت دیده و 70 واحد آن صد درصد تخریب شده بود که با کمک فرمانداری و مدیریت بحران استانداری و ستاد تأمین شهرستان سمیرم آن‌ها را به مدارس جابه‌جا کردیم؛ بعد هم برنامه‌ریزی شد واحد مسکونی اجاره کنند که بخش ساخت و سازها ارزیابی و تا دو روز دیگر مشخص می‌شود.

وی در پایان افزود: در برخی از روستاهای استان آب‌گرفتگی و درصد بارندگی زیاد بود که خسارت زیادی وارد شد، شهرهایی مثل فریدون‌شهر، بوئین میاندشت و چادگان خسارت بیشتری دیده که تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر به این واحدها تسهیلات و تخفیفاتی ارائه بدهیم.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما