يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
تهدید شاخص‌های سلامت در چابهار با افزایش حاشیه‌نشینی

۱۵:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۲/۰۷

تهدید شاخص‌های سلامت در چابهار با افزایش حاشیه‌نشینی

عصر بازآفرینی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: افزایش حاشیه نشینی، زاغه نشینی، کمبود امکانات در این مناطق و ترددهای غیرمجاز مرزی در چابهار تهدید جدی در ارتقای شاخص های سلامت است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهران امینی فرد در همایش روز جهانی مالاریا در چابهار افزود: کنترل بیماری ها از جمله مالاریا به دنبال اقدامات انجام شده و فعالیت های شبانه روزی محقق می شود و باید در نقاط حاشیه نشین برق و سایر امکانات رفاهی وجود داشته باشد تا شاهد این نوع از بیماری ها نباشیم .

وی افزود: در سال گذشته با اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شاهد کاهش موارد محلی مالاریا در حوزه این دانشگاه هستیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به همجواری چابهار با پاکستان اشاره کرد و افزود: تردد های غیرمجاز تهدید جدی در افزایش مالاریاست .

وی به آمار بیش از 25 هزار نفری اتباع خارجی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اشاره کرد و گفت: باید در مرزها امکانات لازم برای کنترل این نوع از بیماریها پیش بینی شود .

امینی فرد ادامه داد: برنامه حذف مالاریا با چالش ‌هایی نظیر شروع فصل کشاورزی و ورود اتباع بیگانه، 2 ملیتی بودن افراد، کمبود نیروهای بهداشتی برای مراقبت و بیماریابی مالاریا و افزایش حاشیه نشینی روبروست .

وی تصریح کرد: مالاریا از مهمترین بیماری‌ های عفونی است و این بیماری تبعات بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بابیان اینکه یک میلیون و 234 هزار نفر زیر پوشش این دانشگاه هستند گفت: 900 هزار نفر از این افراد در روستاها سکونت دارند

برچسب ها:

 
نام
نظر شما