جمعه 10 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
میراث فرهنگی در مرمت آثار تاریخی ضعیف عمل می‌كند

۱۵:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۲/۰۹

میراث فرهنگی در مرمت آثار تاریخی ضعیف عمل می‌كند

عصر بازآفرینی: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه میراث فرهنگی در مرمت و بازسازی آثار تاریخی بسیار ضعیف است گفت: چرا برای تبریز بودجه هست اما برای همدان نیست؟

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از فارس، حسین قراباغی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز شوراها با بیان اینکه ساختار توسعه خوبی در شهر همدان نداریم اظهار کرد: ناهماهنگی‌های بسیاری در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد و پنجره واحد سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ریسک‌پذیری مدیران برای جذب سرمایه‌گذار بسیار کم است و گاهی نیست افزود: مدیران را به دلیل کار نکردن مواخذه نمی‌کنند اما مدیری که کار انجام می‌دهد مواخذه می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شاهد موازی‌کاری در حوزه سرمایه‌گذاری هستیم تصریح کرد: کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا، پنجره واحد سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری ایجاد کرده است.

وی  با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های ناقصی در شهر همدان داشتیم ادامه داد: نمونه بارز این مسأله میدان میوه و تره‌بار است که ناقص بود و در نهایت شیوه‌نامه‌ای تهیه شد تا ساخت این سایت شروع شود.

قراباغی با اشاره به اینکه پروژه «عصر طلایی» نیز با مشکلاتی مواجه است خاطرنشان کرد: اگر این پروژه به عنوان «سایت گردشگری» معرفی شود مشکلات عوارض آن نیز برطرف می‌شود.

«هتل ندیمی» تعیین تکلیف شود

وی با بیان اینکه «هتل ندیمی» باید تعیین تکلیف شود گفت: چندین جلسه از مدیران خواهش کردیم که مسائل حل شود و در نتیجه آن همه موانع در شهرداری حل شده است و اگر مانعی هست خارج از مجموعه شهرداری است.

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: هیچ مشکلی در ضوابط و نقشه‌ها وجود ندارد و اگر هست رعایت استانداردها است که باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه همه اذعان دارند همدان شهر گردشگری است افزود: اگر قطار گردشگری همدان با هشت مسافر می‌آید و دورود با 350 مسافر؛ به دلیل عدم تبلیغات مناسب است.

قراباغی با بیان اینکه همه باید ید واحد شود تصریح کرد: همه دلسوزان باید پای کار بیایند و حداقل یک پایه پروازی را در فرودگاه همدان داشته باشیم.

در مبدأ گردشگری تبلیغات نداریم

وی با اشاره به اینکه در مبدأ گردشگری تبلیغات نداریم ادامه داد: گردشگری که به همدان می‌آید مقصد نهایی را جایی دیگر تعریف کرده است به همین دلیل بودجه آن را در سال 98 دیدیم که تبلیغات مناسبی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بافت تاریخی و بازار ما نیز مغفول مانده است خاطرنشان کرد: یک‌میلیارد تومان برای مطالعات آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پارک ولایت در حال انجام است گفت: برای سایت سد اکباتان نیز برنامه‌ای دیده شده است.

قراباغی اظهار کرد: برای کسبه‌ای که در بافت سنتی به مرمت جداره‌ها بپردازند و در سیما و منظر شهری به کمک مدیریت شهری بیاید، عوارض رایگان است.

در حوزه گردشگری دنبال ایده‌های نو هستیم 

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری دنبال ایده‌های نو هستیم افزود: در مرکز مطالعات شورای شهر این طرح‌ها دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه  برای مرمت آثار تاریخی متولی نداریم تصریح کرد: تنها اقدام برای هتل‌سازی رایگان کردن عوارض برای آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی در حوزه مرمت و بازسازی بسیار ضعیف است ادامه داد: چرا برای تبریز بودجه هست اما برای همدان نیست! مدیر باید برای جذب اعتبار اقدام کند.

به بافت تاریخی ما خیانت شد

قراباغی با اشاره به اینکه بسیاری از املاک که ارزش تاریخی دارند به ثبت نرسیده‌اند خاطرنشان کرد: 220 املاک واجد ارزش تاریخی تخریب شده و به آپارتمان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در بافت فرسوده، بلندمرتبه‌سازی انجام شده است گفت: به بافت تاریخی ما خیانت شد، سیاستمداران ما این میراث را حفظ کنند؛ هیچ کس به فکر نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بالاخره میراث فرهنگی باید در یک نقطه ایستادگی کند اظهار کرد: حداقل آنچه باقی مانده است را حفظ کنیم چراکه برای قبلی‌ها کاری انجام نشده است.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه پایه پرواز مورد نیاز همدان است افزود: همه مشکلات پروازی ما برطرف می‌شود اگر یک پرواز صبح از همدان بلند شود و شب نیز در آشیانه همدان قرار گیرد بسیاری از مسائل برطرف می‌شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما