جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
پرونده مسکن مهر امسال بسته می شود

۱۶:۵۰ | ۱۳۹۸/۰۲/۱۴

پرونده مسکن مهر امسال بسته می شود

عصر بازآفرینی: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: با تاکید رییس جمهوری و پیگیری وزیر راه و شهرسازی، مسکن مهر در اولویت قرار دارد و پیش بینی می شود پرونده این طرح تا پایان امسال بسته شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای تامین مسکن همدان افزود: تمام توان را برای اتمام طرح های مسکن مهر به کار گرفتیم و امیدواریم مسکن مهر همدان تا پایان امسال تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.
وی با تاکید بر این که عزم دولت در اتمام مسکن مهر جدی است، اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است تا از ظرفیت استان ها و توان استانداران برای تکمیل واحدهای مسکن مهر استفاده شود.

اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 واحد مسکن مهر نیمه تمام در همدان وجود دارد، عنوان کرد: در استان همدان از 37 هزار و 500 واحد مسکن مهر، ساخت بیش از 34 هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده و کار ساخت باقی مانده آن ها تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: دولت در قانون بودجه امسال به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که 15 هزار میلیارد ریال از محل فروش زمین (اراضی دولتی) و یا تهاتر برای تکمیل طرح ها، خدمات زیربنایی و روبنایی، آماده سازی، دیوارکشی، راه دسترسی و بافت های فرسوده کمک شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه در مجلس اعتباراتی برای تامین قیر مورد نیاز طرح های مسکن مهر اختصاص یافته است، عنوان کرد: تمام مسجدهای نیمه کاره طرح مسکن مهر نیز تکمیل می شود و بر اساس بودجه امسال مقرر شده که 30 هزار میلیارد ریال از اراضی دولتی برای ارائه تسهیلات، در رهن بانک های عامل قرار گیرد.
محمودرضا عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: 100 میلیارد ریال به موضوعات زیربنایی طرح مسکن مهر کمک می شود تا هر چه سریع تر این طرح را در استان جمع کنیم و به اتمام برسانیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات و مسائل طرح مسکن مهر اظهار داشت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان همدان و از 29 هزار و 809 واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده، 28 هزار و 33 واحد به بهره برداری رسیده است.
حسن ربانی ارشد با اشاره به اینکه 94 درصد از مسکن مهر همدان تحویل متقاضیان شده است، اضافه کرد: این درصد تحقق نشان می دهد همدان از استان های پیشرو در ساخت مسکن مهر است.
وی عنوان کرد: آنچه از مسکن های مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت باقی مانده یک هزار و 296 واحد است که از این تعداد 241 واحد تفاهم نامه سه جانبه، 249 واحد خود مالک و 816 واحد تعاونی است.
بر اساس آمار از زمان آغاز طرح مسکن مهر، 29 هزار و 880 فقره تسهیلات ساخت و همچنین 15 هزار و 85 فقره تسهیلات مسکن بافت فرسوده پرداخت شده است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما