سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
تلویزیون یک بار مصرف!

۱۰:۵۶ | ۱۳۹۸/۰۵/۲۷

چنانچه قصد خرید تلویزیون دارید این مطلب را بخوانید:

تلویزیون یک بار مصرف!

عصر بازآفرینی: امروزه تصور یک زندگی و یا یک خانه بدون تلویزیون امری محال است؛ دیگر یافتن خانه ای که یکی از انواع تلویزیون در آن وجود نداشته باشد دشوار بوده و سالهاست این دستگاه اعجاب انگیز عضو ثابتی از خانواده ها در تمام دنیا شده است.

به گزارش خبرنگار عصر بازآفرینی، چند وقت پیش وقتی فرزند خردسالم در حین بازی توپ پینگ پنگش کمانه گرفت و به گوشه ای از تلویزیون O LED سامسونگ خانه برخورد کرد و خطوط افقی و عمودی ممتد بر چهره تلویزیون پدیدار شد، ناخودآگاه نسل نوستالژی تلویزیون هایمان در ذهنم تداعی شد.


تلویزیون های مبلی و قدیمی را به یاد دارید؟ باید مدت ها در انتظار می ماندیم تا لامپ شان گرم و روشن شود، تلویزیون هایی که تا توی سرشان نمی زدیم تصویرشان واضح نمی شد. تلویزیون های ساده ای که هر قدر هم که بر سر و رویش کوبیده می شد، آخ نمی گفت گرچه ظاهر فریبنده نمایشگرهای امروزی را هم نداشت.


پس از برخورد توپ پینگ پنگ و ایجاد مشکل فنی در صفحه آن و از آنجا که تلویزیون تازه وارد تنها سه ماه از عمرش گذشته بود، پس از تماس های مکرر و بیان بیوگرافی آن به خدمات پس از فروش شرکت سام سرویس که به سابقه طولانی شان در این عرصه افتخار می کنند؛ کارشناس مربوطه نسخه دستگاه را پیچید و با کمال خونسردی گفت پنلش شکسته است! و لطف فرمود و با این جمله راهنمایی ام کرد که "برو و یک تلویزیون نو بخر!"، گویی قصد دارم از بقالی محل آبنبات بخرم! در پاسخ به اعتراض من که سعی داشتم کم وزنی توپ پینگ پنگ را خاطر نشان کنم گفته شد "چنانچه شما خودروی لوکس خود را واژگون سازید، شرکت ما باید پاسخگو باشد!!!"

 

تلویزیون


چگونه می شود تلویزیون هایی که این روزها ده ها میلیون قیمت گذاری می شود به آسانی به بازیافت سپردشان و با کدام پول به بقالی محل رفت و مدل دیگری خریداری کرد ...


امروزه خرید تلویزیون با توجه به گستردگی و تنوع بالای محصولات موجود در بازار کار دشواری برای بسیاری از افراد است، همواره مواردی چون قیمت تلویزیون، مشخصات فنی و گارانتی بودن یا نبودن در انتخاب خریداران موثر بوده است. پس از آنکه شما با توجه به نیازها و بودجه مالی تان برای خرید اقدام می کنید بحث گارانتی آن محصول مطرح می شود. البته چنانچه بدانید تلویزیون خریداری شده عمری کمتر از 3 یا 4 ماه دارد، به یقین دیگر زمان و انرژی خود را صرف چنین مسائلی نمی کنید.


متاسفانه در کشور ما این فرهنگ که مشتری سرمایه یک شرکت است و باید راضی و خشنود نگه داشته شود، جای نیفتاده است و در واقع جنس که فروخته شد پس از آن پشتوانه محکمی وجود ندارد، گارانتی درایران معنا و مفهوم مشخصی ندارد و اغلب فرمالیته است.


بد نیست بدانید هزینه تعمیر پنل معیوب تلویزیون، هزینه ای برابر با خرید یک تلویزیون جدید را دارد. می توان گفت تعمیرات پنل تلویزیون از خطوط قرمز حوزه تعمیرات است چرا که هم هزینه بالایی را می طلبد و از همه مهمتر قطعات جایگزین چنین دستگاه هایی در دسترس نیست و از سوی شرکت های سازنده عرضه نمی شود.


از آنجا که بسیاری از خانواده ها به سختی و با شور و شوق فراوان دستگاهی را خریداری می کنند، شایسته تر به نظر می رسد صاحبان برندهای این چنینی در حین تبلیغ محصولات خود علاوه براینکه بی وقفه از محسنات بی شمارش نام می برند، از نقاط ضعف آن ها نیز اندکی بی پرده سخن گویند تا خریدار با آگاهی کامل بتواند خرید مناسب تری داشته باشد. از سوی دیگر ضروری به نظر می رسد به عنوان خریدار تحقیقات گسترده ای را در فضای مجازی و واقعی انجام دهیم تا لااقل خودمان تنها به نام پرآوازه برندی خاص اعتماد نکنیم.


ما هنوز این قدر پول دار نشده ایم که محصول آسیب پذیر برند مشهور خارجی را بخریم.

برچسب ها:

تلویزیون 
نام
نظر شما