جمعه 14 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
پیگیری قضایی تغییر کاربری‌‌ اراضی کشاورزی ‌گیلان

۱۷:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۶/۰۹

پیگیری قضایی تغییر کاربری‌‌ اراضی کشاورزی ‌گیلان

عصر بازآفرینی: استاندار گیلان با برشمردن مهم‌ترین اولویت‌هایش در استان گفت: تغییر کاربری‌‌ غیرکارشناسانه اراضی کشاورزی ‌گیلان را پیگیری قضایی می‌کنیم.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از تسنیم، ارسلان زارع صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلوگیری از تغییر کاربری‌های خودسرانه و غیرکارشناسی اراضی کشاورزی و بازپس‌گیری آن به وسیله انجام پیگیری‌های حقوقی و در صورت نیاز قضایی یکی از اهداف کاری استانداری گیلان است و به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود.

استاندار گیلان بهره‌برداری از یک‌هزار و 26 طرح و پروژه عمرانی، اقتصادی، تولیدی و خدماتی در هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر هزار و 536 میلیارد تومان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: حدود یک هزار میلیارد تومان از این اعتبارات توسط بخش خصوصی صرف افتتاح پروژه‌هایی شده ‌که ماهیت اشتغالزایی دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تکیه بر اقتصاد درون‌زا و تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی در این استان تا پایان سال را از دیگر اولویت‌های کاری خود خواند و افزود: امیدواریم تا پایان امسال با همکاری و مساعدت فعالان اقتصادی گیلان به عدد مورد نظر در حوزه اشتغالزایی برسیم.

مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان در برابر تغییر کاربری اراضی دلسوزانه عمل نمی‌کنند

تغییر کاربری‌ گسترده اراضی زراعی وضعیت گیلان را آشفته کرده است

زارع از افتتاح مرکز تولید جوجه یک‌روزه با صرف اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان و بهره‌برداری از طرح‌های تجهیز و نوسازی اراضی و آب بندان‌ها در هفته دولت امسال سخن گفت و تصریح کرد: بهره‌برداری از نیروگاه 25 مگاواتی تولید برق در منطقه آزاد انزلی یکی از نقاط قوت پروژه‌های افتتاحی امسال ما در گیلان بود.

وی با بیان اینکه بیمارستان در دست احداث لنگرود تا دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: امسال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات چیزی حدود 200 میلیارد تومان طرح و پروژه در گیلان افتتاح شد که تنها 81 میلیارد تومان آن در مرکز استان و در محدوده شهرستان رشت انجام شده است.

استاندار گیلان انجام یکسری توافقات با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه لزوم توسعه شبکه ارتباطی در گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: گیلان استانی با تراکم جمعیتی بالا و گردشگرپذیر است بنابراین قرار شد ظرفیت شبکه‌های ارتباطی آن تا دهه فجر امسال به دو برابر افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با مشارکت بخش خصوصی را از اولویت‌های مهم دولت اریابی کرد و گفت: بعد از شکل گیری ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و استان‌ها از جمله گیلان برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال و فعال کردن کارگروه‌های رفع موانع تولید در دستور کار قرار گرفت.

زارع با بیان اینکه در هفته دولت امسال بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه‌هایی شده که در صادرات و تولید ناخالص داخلی گیلان نقش ویژه‌ای دارند افزود: تا پایان امسال و با مشارکت فعال بخش خصوصی ارزآوری و صادرات کالاها به ارزش حدوداً 500 میلیون دلار را برای استان گیلان هدفگذاری کرده‌ایم.

وی رونق تولید، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و البته با مشارکت بخش خصوصی را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر طبق آمارهای موجود چیزی حدود 120 هزار بیکار عمدتاً تحصیل کرده در گیلان وجود دارد هرچند نرخ بیکاری گیلان از متوسط کشوری اندکی پایین‌تر است.

استاندار گیلان تخصیص هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به گیلان که معادل 620 میلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی است را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در کنار معرفی ارقام باکیفیت به ویژه در حوزه تولید برنج باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر اینکه به وسیله احیاء و ساماندهی آب‌بندان‌ها سالانه به میزان 200 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی به عمل می‌آید اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها و اهداف ما در گیلان توسعه استان بر مبنای توسعه سبز آبی با حفظ ذخایر ارزشمند محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن است.

زارع پیگیری حل معضل پسماند، توسعه اقتصاد دریامحور، ساماندهی فاضلاب‌ها و پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرکارشناسانه اراضی کشاورزی در گیلان را دارای اهمیت برشمرد و تصریح کرد: برای بازپس گرفتن مناطقی که تغییر کاربری غیرکارشناسانه در آن‌ها اتفاق افتاده پیگیری حقوقی و قضایی انجام می‌شود.

وی دقت بیشتر دستگاه‌های متولی در برابر تغییر کاربری اراضی در استان گیلان را به عنوان یک اصل مهم مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: بیش از 2 هزار و 550 روستا در استان گیلان داریم که با تمام توان سعی داریم به صورت متناوب و تدریجی مشکل آبرسانی به برخی از این روستاها را تا پایان امسال برطرف کنیم.

استاندار گیلان حل مشکل ترافیکی شهر رشت، ساماندهی مناطق بافت فرسوده آن توسط شهرداری ، احداث جاده کمربندی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: اجرای طرح‌های نیمه تمام عمرانی به ویژه راه‌های روستایی نیز با تخصیص قیر رایگان به زودی سرعت بیشتری می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ارتقاء سطح ارتباطات دانشگاه با بخش صنعت و کشاورزی، ایجاد یک اتاق فکر در استانداری با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها را از اولویت‌های کاری خود دانست و گفت: توسعه صنعت گردشگری، ادامه طرح‌های بوم‌گردی و استفاده از تمام ظرفیت‌های گیلان برای توسعه در دستور کار قرار دارد.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما