شنبه 1 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
تسریع تکمیل سایت‌های مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری

۱۵:۲۸ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۷

تسریع تکمیل سایت‌های مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری

پرشین خودرو: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان باید به شهرداری کمک کند تا آماده‌سازی شهرک منظریه هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از فارس، اقبال عباسی ظهر امروز در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری، گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری استان همزمان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به اجرای پروژه‌های خود در حوزه فاضلاب در منظریه شهرکرد اقدام کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آنچه در اجرای یک پروژه مهم است برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و کیفیت است، افزود: در بحث مسکن مهر، عملیات اجرایی آن آغاز شد تا به‌واسطه آن خانه به مردم تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه هر شهرکی باید مدیرعامل داشته باشد و امورات آن مجزا از شهرداری‌ها انجام شود، ادامه داد: در هر شهری مهم‌تر از خدمات شهری زیرساخت‌های آن شامل آب، برق، گاز، مسجد، مدرسه و... است.

عباسی با تاکید بر اینکه به هر حال مسکن مهر با هر فکر و سیاستی که آغاز و ساخته شد، هم‌اکنون وظیفه دولت است که این پروژه را تکمیل کند و در اختیار مردم قرار دهد، عنوان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری باید به شهرداری کمک کند تا آماده‌سازی شهرک منظریه هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چندین فرصت مناسب جهت رونق بحث مسکن پیش آمده است، اولین آن تهیه مسکن برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی فاقد مسکن از محل اراضی مازاد همان اداره است، بنا بر صلاحدید مدیر دستگاه زمین‌های مازاد تعیین و برای تغییر کاربری به کمیسیون ماده 5 ارجاع شوند.

وی اضافه کرد: مورد دیگر طراحی سامانه‌ای است که همه اقدامات در حوزه مسکن در آن ثبت می‌شود.

عباسی تصریح کرد: همچنین بحث مسکن یکم برای زوج‌های جوانی است که فاقد مسکن بوده و به تازگی ازدواج کرده‌اند، این افراد می‌توانند با تشکیل یک تعاونی زمین از راه و شهرسازی تحویل گرفته و با استفاده از آورده شخصی و تسهیلات بانکی صاحب خانه شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن برای مردم چهار روش مشارکتی، مسکن یکم، مسکن ملی و احیای بافت فرسوده وجود دارد، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی، شهرداری، مسکن‌سازان حقیقی و اداره‌کل ورزش و جوانان می‌توانند در اجرای طرح مسکن یکم مشارکت داشته باشند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما