جمعه 10 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
پیگرد قانونی تغییر کاربری اراضی کشاورزی

۱۶:۴۹ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۷

پیگرد قانونی تغییر کاربری اراضی کشاورزی

عصر بازآفرینی: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و بایر دارای سابقه کشت و کار در حریم شهرها و خارج از آن ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی امروز در نشست تصرفات غیرقانونی اراضی ملی استان گفت: هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی کشاورزی و باغی این استان ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

خیرمند افزود: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و بایر دارای سابقه کشت و کار در حریم شهرها و خارج از آن ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازگرداندن اراضی کشاورزی بعد از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز به چرخه کشت و کار دشوار و پرهزینه است، باید تدابیری اندیشیده شود که پیش از اجرای عملیات ساخت و ساز متخلفان شناسایی و از این مهم جلوگیری شود.


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی بیان کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و موارد قانونی در راستای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی مهمترین برنامه این معاونت است که در نقاط مختلف استان در حال اجرا است.

خیرمند اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت مسکن در شهر اراک و ناتوانی طیفی از مردم در خرید یا اجاره مسکن، ساخت و ساز در اراضی کشاورزی محدوده این کلانشهر بیشتر از دیگر نقاط استان وجود دارد که مشکلات بسیاری از قبیل حاشیه نشینی را به دنبال دارد.

وی گفت: افرادی که قصد ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغی خود را دارند باید درخواست خود را از طریق سازمان جهاد کشاورزی ارایه دهد تا در کمیسیون تخصصی بررسی و بر اساس قانون مجوز ساخت خانه باغ برای متقاضیان صادر شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما