سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن اقدام ملی

۱۶:۰۲ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۴

تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن اقدام ملی

عصر بازآفرینی: معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل:معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی مشترک در شهر اردبیل و پارس‌آباد تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا،  شهرام باباخانی امروز ۲۴ آذر در جلسه شورای مسکن و راه اردبیل اظهار کرد: سهمیه استان اردبیل در این طرح 4 هزار واحد تعریف شده که بخشی از این واحدها از طریق تسهیلات بافت فرسوده و همچنین اعطای تسهیلات از طریق صندوق مسکن یک به ثمر خواهد نشست.

وی از تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: 530 واحد در سه نقطه اردبیل شامل شهرک اندیشه، محدوده وحدت و همچنین داخل شهر اردبیل احداث خواهد شد و در پارس‌آباد 500 واحد و سایر شهرهای زیر 100 هزار نفر 600 واحد احداث خواهد شد.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی با هدف تامین مسکن اقشار خاص این طرح را اجرا می‌کند تا افرادی که سرپناه ندارند از مزایای این مسکن بهره‌مند شوند.

باباخانی با بیان اینکه محرومان در زمره اجرای این طرح قرار نمی‌گیرند، افزود: دولت در آینده طرح حمایتی را برای تامین سرپناه نیازمندان اجرایی خواهد کرد و این طرح ویژه اقشار با درآمد معین است که کارکنان و فرهنگیان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل از 26 آذرماه ثبت نام متقاضیان برای بهره‌مندی از مسکن در قالب طرح اقدام ملی آغاز خواهد شد.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای ثبت نام به سایت مراجعه کرده و اطلاعات خود را بارگذاری کنند تا با تائید نهایی از مزایای مسکن اقدام ملی بهره‌مند شوند.

باباخانی ادامه داد: افرادی می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند که فاقد مسکن بوده و از اول فروردین سال 84 مسکن نداشته باشند.

وی بیان کرد: افرادی که از اول انقلاب نسبت به دریافت تسهیلات مسکن، زمین و واحد مسکونی اقدام نکرده و فرم «ج» آنها سبز باشد در اولویت دریافت مسکن اقدام ملی خواهند بود.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: متاهلین و سرپرستان خانوار از امتیاز ویژه برخوردار هستند و باید متقاضیان پنج سال سکونت خود را در شهر انتخابی خود محرز کرده و برای آن دلایل و مستنداتی قید کنند.



528 واحد مسکن مهر در مرحله تکمیل است

باباخانی در مورد آخرین وضعیت مسکن مهر اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر در قالب واگذاری به تعاونی‌ها، تفاهمنامه سه جانبه و خودمالکین با بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره اجرایی شد که سهم استان اردبیل 41 هزار واحد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از دو پروژه که در اردبیل و پارس‌آباد در حال تکمیل است مابقی واحدهای مسکونی مهر تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش ایسنا،معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: 528 واحد مسکن مهر میراشرف در مرحله تکمیل است و در صورتی که ذینفعان مبالغ مورد نظر را پرداخت کنند، پیمانکار به تعهدات خود عمل کرده و این مجموعه را واگذار خواهد کرد.

باباخانی در پایان گفت: امیدواریم با این واگذاری‌ها تا پایان امسال پرونده مسکن مهر بسته شود و عملیات قسط بندی واحدهای باقیمانده نیز از طریق بانک مسکن به انجام برسد.

برچسب ها:

مسکن ملی 
نام
نظر شما