جمعه 10 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است

۱۵:۴۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۰

/گزارش خبری/

ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است

عصر بازآفرینی: با حضور اعضای هیئت مدیره و معاونین، مدیران و جمعی از کارکنان شرکت بازآفرینی شهری ایران، مراسم تودیع و معارفه مدیركل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار و دفتر مدیر عامل و روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی ، محمد آئینی عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های محمدصادق مسعودی و منصور استادی، برای زهرا اسکندری و ابراهیم کلهر به ‌ترتیب مدیرکل جدید دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار و سرپرست جدید دفتر مدیرعامل و روابط عمومی آرزوی موفقیت کرد.


آئینی گفت: خوشبختانه با استقرار تیم مدیریتی جدید و حمایت‌های انجام‌شده، دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار مجدداً احیاء و راه‌اندازی شده و توانستیم در طول دو ماه گذشته پنجاه‌ویکمین و پنجاه‌ودومین ستاد ملی را با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان نائب‌رئیس ستاد مذکور به جانشینی از ریاست محترم جمهور برگزار کنیم.


عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، گفت: گمان نمی‌کنم چنین ظرفیتی در هیچ‌ یک از معاونت‌های تحت مجموعه وزارت راه و شهرسازی وجود داشته باشد، ظرفیتی که تمام دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای دولتی و نهادهای عمومی و غیردولتی را در امر بهسازی، نوسازی و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در سطح تمامی شهرهای کشور بسیج می‌کند.

آئینی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار استفاده کنیم، گفت: انتظار بر این است که تمامی مدیران و همکاران در شرکت بازآفرینی شهری ایران، در رسیدن به تحقق اهداف دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی کمک کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران پیگیری تحقق مصوبات را مهم‌تر از تشکیل ستادهای بازآفرینی شهری پایدار در سطح ملی و استانی دانست و تاکید کرد که این وظیفه‌ای سنگین و برعهده شرکت بازآفرینی شهری ایران به‌عنوان دبیرخانه ستاد ملی است.

آئینی با بیان این‌که تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های حاکمیتی باید با برنامه باشد، گفت: باید جدول کار را از قبل تهیه کرده و بدانیم در حقیقت به دنبال چه چیز هستیم.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به دیدگاه مدیرعامل جدید شرکت گفت: امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری، اگر عملگرا نباشد و به نتیجه نرسد، هیچ ارزشی ندارد و ما باید تلاش کنیم که مردم حلاوت اقدامات ما را در حوزه بازآفرینی شهری با گوشت و پوست خود لمس کنند و صرفاً با ارائه آمار کار پیش نمی‌رود.

او تصریح کرد در حوزه نوسازی بافت های ناکارآمد شهری سالیان متمادی فعالیت می‌کنیم، اما شاخص‌های قابل قبولی که همه اتفاق نظر داشته باشند و نشانگر بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور و کاهش میزان آن‌ها باشد، تعریف نکرده‌ایم. آمار رسمی مرکز آمار ایران در سال 1395 نشانگر ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی در محدوده بافت‌های ناکارآمد میانی است. به‌عبارت‌دیگر بیش از 40 درصد واحدهای مسکونی در این بافت‌ها نوسازی و عمدتاً در دهه اخیر ساخته شده‌اند.

آئینی با بیان این‌که درحال‌حاضر نزدیک به 2 میلیون پلاک در بافت‌های فرسوده هنوز نوسازی نشده است، گفت: این ضعف اطلاع‌رسانی شفاف و صریح که آمار روند نوسازی در کشور اعلام نشده است، باید برطرف شود.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم و دوازدهم چیزی در حدود 200 پروژه در سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شده است، گفت: در طول مدت دولت یازدهم و دوازدهم به میزان 663 پروژه در سکونتگاه های غیررسمی تعریف شده است که در حدود 441 پروژه در این مناطق اجرا شده و به اتمام رسیده است.

او با بیان اینکه تا پایان کار دولت دوازدهم زمان زیادی نمانده و باید به کارها در حوزه بازآفرینی شهری سرعت بخشید، گفت: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت و مدیرعامل محترم جدید شرکت، باید تا پایان کار دولت دوازدهم، ده الی بیست نقطه بحرانی در سطح کشور بازآفرینی و به نقطه مطلوب کیفیت زندگی برسد.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این‌که حوزه باز آفرینی شهری همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است گفت: ریاست محترم جمهور نیز با صراحت از بازآفرینی شهری حمایت می‌کنند و دیدگاه روشنی در این زمینه دارند.

آئینی افزود: آگاهی از این موضوع وظایف ما را سنگین تر می کند و باید تلاش بیشتری در کارها از خود نشان دهیم و به عبارت دیگر باید یک جهاد مخلصانه اتفاق بیفتد تا بتوانیم در برابر انتظارات به حق مسئولین نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف ساکن در محلات هدف بازآفرینی شهری، موفق عمل کنیم.



سید الحسینی، عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران:

ضرورت تدوین استراتژی عملگرا برای نتیجه بخشی برنامه های شرکت بازآفرینی یک الزام است.


سید مسلم سید الحسینی عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه سازمان ها برای پیشبرد امور و برنامه های خود و اثربخشی آنها نیازمند تبیین و تدوین استراتژی هستند، گفت: شرایط پیچیده پیش رو شهرها و سازمان ایجاب می کند با توجه به شرایط و شناخت محیط داخلی و خارجی اثرگذار نسبت به تدوین نقشه راه با رویکرد عملگرایانه و گذر از آرمانگرایی ناشناخته به سمت واقع گرایی برای حل واقعی مشکلات و مسائل حاشینه نشینی و بازآفرینی محلات هدف اقدام کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، با اشاره به تاکیدات دولت و مقام عالی وزارت بر اقدامات عملی مشخص برای بازآفرینی شهری محلات هدف، گفت: برای محقق ساختن این نگاه ماموریت شرکت باید متمرکز بر انتخاب و گزینش محلات هدف دارای اولویت و مهم و مشارکت همه دستگاه های حاکمیتی، دولتی، مردمی و بخش خصوصی با بسیج منابع و امکانات و یک اقدام یکپارچه و هماهنگ برای محدوده های بحرانی باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان تاکید کرد، بازنگری در برنامه ها و اقدامات شرکت با پارادایم عمل گرا و .... استفاده ترکیبی از روش ها و راه حل ها متکثر و متنوع و اجماع همه ذینفعان و گروه های مختلف باید اقدام عملی و اثر بخش باشد تا اعتماد بیشتر به سازمان برای پیشبرد ماموریت ها تقویت شود .



شفیعی، عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران:

دبیرخانه از پاسخگویی به پرسشگری تغییر وضعیت دهد


عباس شفیعی عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران به عنوان پیشانی در حوزه بازآفرینی شهری در برابر دولت و دستگاه های حاکمیتی و به نوعی وظیفه بین بخشی را بر عهده دارد، گفت: انتظار مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت از مدیریت جدید دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری پایدار این است که دبیرخانه از پاسخگویی به پرسشگری تغییر وضعیت دهد.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برگزاری ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دو ماه اخیر گفت: انتظار بر این است مصوبات ستادهای بازآفرینی شهری پایدار در سطح ملی و استانی مورد توجه و با دقت پیگیری شود.

شفیعی با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی در پنجاه و دومین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: تاکید ایشان بر گزارشات شفاف و اثر گذار است.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان سخنان خود، خواستار همدلی و بسیج همه امکانات و ظرفیت ها در رابطه با تحقق اهداف دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شد.



میرزا بابایی، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت بازآفرینی شهری ایران:

دبیر خانه ستاد ملی بازآفرینی شهری باید در مقام پرسشگر باشد


افشین میرزابابایی معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت بازآفرینی شهری ایران به نمایندگی از معاونین شرکت در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های منصور استادی و محمد صادق مسعودی و برای زهرا اسکندری و ابراهیم کلهر به ترتیب مدیر کل جدید دفتر دبیر خانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار و سرپرست دفتر مدیر عامل و روابط عمومی آرزوی موفقیت کرد و در ادامه با اشاره به اینکه فضای ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، فضای حضور و فعالیت دستگاه های عضو ستاد است، اظهارداشت: 24 دستگاه عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بایستی به تناسب وظایف و سهم خود در عرصه بازآفرینی شهری وارد شده و به کمک دبیر خانه بیایند و در تسریع انجام پروژه های بازآفرینی شهری بیش از پیش همیاری و کمک کنند.

میرزابابایی با بیان اینکه روند برگزاری نشست های ستادهای بازآفرینی شهری پایدار در سطح ملی و استانی، نشان دهنده تحولات و اتفاقات بسیار خوب در حوزه بازآفرینی شهری در کشور است، گفت: به نظر می رسد دبیر خانه ستاد ملی بازآفرینی شهری باید در مقام پرسشگر از دستگاه های عضو ستادهای ملی و استانی در خصوص وظایفی که در حوزه بازآفرینی شهری به عهده آنان است؛ پرسشگری کند.



اسکندری، مدیر کل جدید دفتر دبیر خانه ستاد ملی باآفرینی شهری پایدار:

مشارکت مردم و ساکنین در حوزه بازآفرینی شهری از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم است.


زهرا اسکندری مدیر کل جدید دفتر دبیر خانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در ابتدای سخنانش با بیان اینکه باید محله بعنوان مبنای حرکت بازآفرینی شهری تلقی شود، اظهارداشت: در حال حاضر دولت براساس برنامه ریزی از پایین به به بالا، به دنبال مشارکت حداکثری ساکنین محلات در امر نوسازی می باشد.

اسکندری با بیان اینکه در گذشته مشارکت مردم در نوسازی محلات هدف از سوی دولت به رسمیت شناخته نشده بود، گفت: مشارکت مردم و ساکنین در حوزه بازآفرینی شهری از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم است.

مدیر کل جدید دفتر دبیر خانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه چارچوب ها و نظام حقوقی و قوانین و مقررات بسیار خوبی طی سالیان گذشته در رابطه با نوسازی بافت های ناکارآمد شهری وضع شده است، گفت: با تکیه بر بستر بوجود آمده و براساس قوانین و مقررات می توان اقدامات بسیار خوبی در رابطه با احیا ء و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری انجام داد.

اسکندری با اشاره به موضوع همکار بین بخشی در رابطه با موضوع بازآفرینی شهری، گفت: دبیر خانه های متعددی در دستگاه های مختلف در کشور فعالیت می کنند اما به جرات می توان گفت دبیر خانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار پویاتر عمل می کند.

او با بیان اینکه کارشناسان دبیرخانه دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر پایدار به عنوان تیم قوی توانسته است، طی سالیان متمادی فعالیت در این حوزه، به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کند، گفت: خوشبختانه توان و تجربه کافی در بین کارشناسان دبیرخانه دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر پایدار وجود دارد.

مدیر کل جدید دفتر دبیر خانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه برنامه اقدام مشترک باید از درون شرکت بازآفرینی شهری ایران بوجود بیاید، گفت: باید این هم صدایی و هم نوایی از درون مجموعه شرکت بوجود بیاید، و در این خصوص از دفاتر تخصصی شرکت نظر سنجی و نیاز سنجی خواهد شد.

اسکندری با اشاره به سخنان مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در پنجاه و دومین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار مبنی بر کمبود زمان جهت خدمت به مردم ساکن در بافت های ناکارآمد شهری، اظهارداشت: کاهش آلام درد های مردم در بافت های ناکارآمد شهری از موارد مورد تاکید مقام عالی وزارت راه و شهر سازی به شمار می آید.



کلهر، سرپرست دفتر مدیرعامل و روابط عمومی شركت بازآفرینی شهری ایران :

یكی از اركان مهم موفقیت دولت در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری، اطلاع رسانی است


ابراهیم کلهر سرپرست دفتر مدیرعامل و روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این مراسم ضمن تشکر از حسن اعتماد عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناكارآمد یكی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید است و پیشبرد این برنامه ملی علاوه بر عزم ملی، نیاز به اطلاع رسانی، دقیق، فوری، كارآمد و به‌روز دارد كه فقط از طریق روابط عمومی انجام می‌شود.

سرپرست دفتر مدیرعامل و روابط عمومی شركت بازآفرینی شهری ایران با تاكید بر اینكه یكی از اركان مهم موفقیت دولت در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار و حل معضل 20 میلیون ساكن بافت‌های فرسوده و ناكارآمد اطلاع رسانی است، افزود: برای استفاده حداكثری از جریان ارتباطات و اطلاع‌رسانی چاره‌ای جز استفاده از فضای مجازی نیست.

كلهر در پایان با اشاره به اینكه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرصت مناسبی جهت اطلاع رسانی است از همكاران روابط عمومی خواست تا با استفاده مناسب از آن به جریان اطلاع‌رسانی كمك كنند.



استادی، مدیر کل دفتر پیشین دبیرخانه ستادملی بازآفرینی شهری پایدار:

9161 پروژه به تصویب ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استان رسیده است


منصور استادی مدیر کل دفتر پیشین دبیرخانه ستادملی بازآفرینی شهری پایدار در این نشست با تقدیر و تشکر از حمایت های مجموعه مدیریت شرکت بازآفرینی شهری ایران بخصوص محمد آئینی عضو هئیت مدیره و سید مجتبی علوی مقدم معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران و همچنین کارشناسان دفتر دبیر خانه ستاد ملی بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه طول یکسال گذشته برنامه اقدام مشترک دستگاه ها در اولویت کارها قرارداشته است، گفت: در 649 محله هدف در 235 شهر 9161 پروژه با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان به تصویب ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استان رسیده است که تاکنون 1559 پروژه با اعتباری بالغ بر17هزار میلیارد ریال در 312 محله هدف توسط شهرداری ها و سایر دستگاه های عضو ستادهای بازآفرینی شهری در حال اجرا می باشد.

مدیر کل دفتر پیشین دبیرخانه ستادملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به سابقه تشکیل 50 جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری طی سالهای 1394 تا 1397 یکی از دستاورد های دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری در سال 98 را پیگیری و راه اندازی ستاد ملی مطرح نمودند، در این راستا 2جلسه ستاد ملی و 5 جلسه سیاستگذاری با حضور روسای کارگروههای ذیل ستاد ملی برگزار شده است.

استادی با بیان اینکه طی شش ماهه اول امسال 42 ستاد استانی، 333 ستاد شهرستانی و 614 کارگروه تخصصی برای پیشبرد برنامه های استانی تشکیل شده است، گفت: وضعیت تحقق مصوبات در سال های 97 و 98 از 23 استان دریافت شده است، که بر اساس شاخص های موجود در دستور ارزیابی قرار خواهند گرفت.

محمد صادق مسعودی مدیر کل پیشین دفتر مدیر عامل و روابط عمومی در این نشست نیز با بیان اینکه در طول خدمت در شرکت بازآفرینی شهری ایران بهره فراوانی از آموزه های انسانی، اخلاق و فنی از مدیران و کارشناسان شرکت بهره برده است و اظهار امیدواری کرد، شرکت باز آفرینی شهری ایران در رسیدن به اهداف خود بیش از گذشته موفقیت داشته باشد.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما