جمعه 10 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بودجه ۳۰۰ میلیاردی برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی تبریز

۱۵:۲۵ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

بودجه ۳۰۰ میلیاردی برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی تبریز

عصر بازآفرینی: رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که تداوم ساخت و ساز در بافت حاشیه‌نشین در واقع تبدیل کوچه‌های تنگ به قبرستان است، اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای رفع برخی مشکلات حاشیه نشینی و بافت فرسوده را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینیبه نقل از ایرنا، فریدون بابایی اقدم روز یکشنبه در جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به بخشنامه وزارت کشور درخصوص خزانه متمرکز گفت: شورای شهر باید شهرداری را موظف به یک کاسه کردن هزینه ها و درآمدها کند.

وی با اشاره به سفر تعدادی از اعضای شورای‌شهر و مدیران شهرداری به شهر مشهد اظهار کرد: فقدان انضباط اجتماعی و ساخت و سازهای غیرمجاز برای شهر مشکل‌ساز است.

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از بی توجهی به قوانین در ساخت و سازها گفت: طی بازدید چند ساعته از شهر مشهد شاهد هیچ ساخت و ساز غیرمجازی در این شهر نبودیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه برخی در ساخت و سازها اصلا شهرداری را به حساب نمی‌آورند برای نظم بخشی به ساخت و سازها ایجاد معاونت پایش در شهرداری را پیشنهاد داد.

بابایی‌اقدم با بیان اینکه قرار بود سازمان عمران و ساخت و ساز شهری ایجاد شود، اظهار کرد: در شهرهای مختلف شهرداری ها دفاتر تسهیل‌گری را ایجاد کرده‌اند که در تبریز فقط استانداری به این امر ورود کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: شهرداری مشهد از طریق سازمان بازآفرینی و شورای اجتماعی محلی توانسته است در تقویت توان اجتماعی شهرداری و شورا مفید باشد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز از اعضای شورای‌ شهر خواست تا از تجربیات و دستاوردهای شهرهای دیگر الگو بگیرند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما