پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
اجرای ۳۶ پروژه بازآفرینی شهری در البرز

۱۶:۱۳ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

/گزارش خبری/

اجرای ۳۶ پروژه بازآفرینی شهری در البرز

عصر بازآفرینی: معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از اجرای ۳۶ پروژه بازآفرینی شهری در پانزده محله هدف در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از مهر، محمدرضا صفایی فر ، در خصوص اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در محلات نقاط هدف، اظهار کرد: توسعه امکانات و خدمات روبنایی، ارتقای زیرساخت‌ها، بهسازی و ارتقای فضاهای شهری، تهیه طرح‌های بازآفرینی محلات، ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و همچنین ظرفیت سازی اجتماعی به عنوان فاکتورهای عملیاتی پروژه‌های بازآفرینی در حال اجرا مطرح است.

وی از اجرای ۳۶ پروژه بازآفرینی شهری در ۱۵ محله هدف در استان البرز خبر داد و گفت: همه این پروژه‌ها به تصویب ستادهای استانی و شهرستانی رسیده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در رابطه با پروژه‌های بازآفرینی دنبال شده در محله خط چهار حصار به عنوان یکی از نقاط هدف بازآفرینی شهری، گفت: احداث ساختمان نیروی انتظامی، مرکز امدادرسانی مدیریت بحران در این محله با ابلاغ و تخصیص اعتبارات در آینده‌ای نزدیک، اجرایی شده و به مرحله بهره داری خواهند رسید.

صفایی فر به ساخت سرای محله در خط چهار حصار اشاره کرد و افزود: سال گذشته نیز در راستای پیشبرد طرح‌های بازآفرینی شهری، پروژه‌هایی از جمله احداث کانکس نیروی انتظامی و اصلاح شبکه آب شرب در این محله به بهره برداری رسید.

وی در بخش دیگری در خصوص پیشبرد پروژه‌های بازآفرینی شهری در دیگر نقاط و محلات کرج از جمله مصباح، تپه مرادآب و اخترآباد نیز، گفت: پروژه‌های بهسازی و بازگشایی معابر دنبال شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: طرح پیاده راه مجاور حمام تاریخی در محله مصباح همچنین اجرای پروژه معبر ۳۰ متری تپه مرادآب از جمله پروژه‌های مشترک میان شهرداری کرج و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز است که با برنامه ریزی های انجام شده و با ابلاغ و تخصیص اعتبار سال آینده اجرایی می‌شود.

صفایی فر تاکید کرد: پروژه ساخت مدرسه حبیب ابن مظاهر در محله اخترآباد کرج نیز در حال اجرا است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات نوسازی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری نیز گفت: تا کنون ۱۹۶ متقاضی جهت دریافت تسهیلات ساخت مسکن در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی به بانک‌های مسکن استان معرفی شده اند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به موضوع آموزش در محلات هدف بازآفرینی شهری، گفت: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و با هدف اشتغال زایی و توانمندسازی به ساکنان هفت محله در استان البرز آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما