پنجشنبه 9 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
ساماندهی حاشیه‌نشینی مشهد به بنیاد مسکن واگذار شد

۱۶:۴۰ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۱

ساماندهی حاشیه‌نشینی مشهد به بنیاد مسکن واگذار شد

عصر بازآفرینی: در حالی که حوزه نوسازی و رفع مشکلات حاشیه نشینی شهر مشهد پیش از این در اختیار شرکت بازآفرینی شهری بود، با مصوبه هیئت دولت به بنیاد مسکن واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری ۲۹ دی ماه مصوبه ۲۵ دی ماه امسال هیئت دولت در خصوص ساماندهی حاشیه شهر مشهد را به وزرای «کشور»، «اقتصاد» و «راه و شهرسازی» و رؤسای «سازمان برنامه و بودجه» و «بانک مرکزی» ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه ۳۳ میلیارد تومان شامل ۲۰ میلیارد تومان به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بابت آماده سازی، احداث تأسیسات زیربنایی و زیرساخت‌ها و ۱۳ میلیارد تومان دیگر نیز به صورت هزینه‌ای شامل هزینه‌های جاری، پشتیبانی، ارائه خدمات فنی و مدیریتی و نیز آواربرداری از منطقه مورد نظر در این شهر به موضوع ساماندهی حاشیه نشینی مشهد اختصاص داده است.

در این طرح قرار است با اختصاص ۳۳ میلیارد تومان به بنیاد مسکن، ۲ هزار واحد مسکونی حاشیه شهر مشهد با هدف جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار در اثر حوادث غیر مترقبه، نوسازی و مقاوم سازی شود.

همچنین از دیگر وظایف بنیاد مسکن، معرفی خانوارهای مشمول در این طرح با راهبری بانک مرکزی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نوسازی واحدهای مسکونی است.

این تسهیلات یارانه‌ای بوده و نرخ سود آن و بازپرداخت مابه التفاوت نرخ سود در لوایح بودجه سال‌های بعد به مجلس درج می‌شود اما بازپرداخت آن ۱۵ ساله شامل ۳ سال دوره مشارکت مدنی و ۱۲ سال فروش اقساطی خواهد بود.

بدهکار بودن مشمولان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها، مانع از دریافت آن نخواهد بود.

گفتنی است پیش از این مصوبه، شرکت بازآفرینی شهری ایران مسئول ساماندهی حاشیه نشینی مشهد بود که با مصوبه فوق، این موضوع به بنیاد مسکن واگذار شد.

سید مسلم سید الحسینی عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران درباره علت واگذاری ساماندهی حاشیه نشینی شهر مشهد به بنیاد مسکن به جای بازآفرینی شهری اظهار داشت: علت آن، استفاده از تمام امکانات حاکمیتی و اجرایی اعم از دولتی، بسیج سازندگی، نیروهای مسلح، ارتباط با وزارت کشور و سایر نهادها از سوی بنیاد مسکن برای نوسازی این ۲ هزار واحد مسکونی واقع در حاشیه مشهد است.

 

حاشیه نشینی

حاشیه نشینی

برچسب ها:

 
نام
نظر شما