سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
ساخت ۱۴۵ هزار خانه در بافت‌های ناکارآمد

۱۷:۳۵ | ۱۳۹۸/۱۲/۲۱

/گزارش خبری/

ساخت ۱۴۵ هزار خانه در بافت‌های ناکارآمد

پرشین خودرو: در قالب طرح اقدام ملی مسکن احداث ۱۴۵ هزار واحد در بافت‌های ناکارآمد انجام می‌شود که از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی و ۴۵ هزار واحد توسط دولت ساخته خواهد شد و برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۵ هزار واحد نیز انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، وزارت راه و شهرسازی برای تسریع نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در قالب طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات و مشوق‌هایی برای سازندگان در این بافت‌ها در نظر گرفته است. پرداخت ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات، ارائه پروانه ساخت و پرداخت هزینه‌های خدمات نظام مهندسی از جمله این مشوق‌هاست.

این در حالی است که محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - تاکید کرده که ظرفیت شرکت بازآفرینی شهری ایران از ۱۴۵ هزار واحد فراتر رود و مدیرعامل شرکت بازآفرینی نیز گفته که این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.


مهدی عبوری در دومین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت و راهبری ساخت ۱۴۵هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارامد شهری، بر ساخت مسکن توسط بخش خصوصی، سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌های ناکارآمد شهری تاکید و اظهار کرد که شرکت بازآفرینی شهری ایران، ضمن فراهم کردن بستر ارائه ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی به متقاضیان، خود نیز تولید و ساخت ۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری را برعهده می‌گیرد.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که شرکت بازآفرینی شهری ایران، اراضی خود را در این رابطه به سازندگان و بخش خصوصی واگذار خواهد کرد، گفت: ساخت بخش‌هایی که سرمایه‌گذار و بخش خصوصی به آن ورود نکنند به‌صورت امانی انجام می‌شود.

به گفته او، از ۴۵ هزار واحد مسکونی که شرکت بازافرینی شهری ایران مکلف به راهبری و مدیریت تولید آن است تاکنون برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۵ هزار واحد انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین به انتظار وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش رقم تولید ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری اشاره کرده و گفته که کارکنان شرکت، به‌ویژه تیم عملیاتی راهبری و مدیریت ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکن، این امر را باید جدی گیرند و با اتکال به خداوند و همکاری با یکدیگر کارها را پیش ببرند.

در این نشست، مجید روستا عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران به تشریح ساختار سازمانی این پروژه در قالب چهار حوزه "اجرایی و عملیاتی"، "فنی و تخصصی"، "پشتیبانی" و "مهندسی سیستم و برنامه‌ریزی" پرداخت و گفت: حوزه اجرایی و عملیاتی شامل، سطح‌بندی ۴۷ پروژه در قالب پروژه‌های در حال اجرا شامل دو پروژه در محله‌های منبع آب اهواز و کرگانه خرم‌آباد، ۱۷ پروژه در مرحله برگزاری فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار و دارای گزارش کارشناسی در ۹ استان، هفت پروژه در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران و ۲۱ پروژه دیگر که در مراحل گوناگون قرار دارند، است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما