پنجشنبه 9 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
ابراز تاسف روحانی از روند احیای بافت‌های فرسوده

۱۶:۳۱ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۷

/گزارش خبری/

ابراز تاسف روحانی از روند احیای بافت‌های فرسوده

در حالی رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با محمد اسلامی وزیر راه از روند احیای بافت‌های فرسوده ابراز تاسف کرد که وی سال ۹۶ نیز از عملکرد عباس آخوندی در حوزه مسکن انتقاد کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی، حسن روحانی رئیس‌جمهوری دیروز در گفت‌وگو با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توجه به ساخت و ساز در حریم و حومه کلان شهرها، اظهار کرد: برای تکمیل پروژه‌های مسکونی نیمه تمام،از جمله برج‌های مسکونی که سال‌هاست در منطقه 22 شهرداری تهران نیمه تمام رها شده، با مدیریت وزیر راه و شهرسازی مهلت زمانی محدودی مقرر شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه‌های مشابه دیگر در سراسر کشور، برنامه زمانی تعیین شده و در صورت لزوم با مراجع قضایی نیز در این زمینه رایزنی و هماهنگی شود تا واحدهای مسکونی این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر تکمیل و به اعضا و متقاضیان و افراد واجد شرایط واگذار شود.

روحانی با اشاره به اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر پیشرفت قابل انتظار در بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری حاصل نشده است، تصریح کرد: ضرورت دارد از زمین‌های دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی برای رونق ساخت و ساز و احیا بافت‌های فرسوده، به ویژه در مناطق مرکزی شهرها استفاده شود و همه بخش‌ها باید وزارت مسکن را در این زمینه همراهی و کمک کنند.

به گزارش تسنیم، در دوره‌ای که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بودیکی از ماموریت‌های محول شده از سوی رئیس‌جمهور به وی احیای بافت‌های فرسوده بود. کم‌کاری وزیر سابق راه‌وشهرسازی در این زمینه باعث شد تا روحانی دیماه سال 96 اکبر ترکان را به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری منصوب کند.

در این حکم خطاب به رییس‌ سابق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تأکید شده است؛ «ضرورت استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی بناهای شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده به‌عنوان یک پروژه ملی و مهم دولت دوازدهم نیازمند مدیریت و هماهنگی همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط است، انتظار دارد جنابعالی در اجرای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی و با هماهنگ نمودن دستگاه‌های ذی‌ربط، خصوصاً وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشور و بخش خصوصی با حذف موانع موجود، روند نوسازی بافت‌های فرسوده کشور را ساماندهی و تسهیل نمایید.»

حدود یک هفته بعد از امضای این حکم طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ ساخت پروژه بدفرجام 100 واحدی محله سیروس با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی و مدیرعامل وقت بانک مسکن به زمین زده شد. حضور سرزده اکبر ترکان در حین سخنرانی وزیر راه و شهرسازی و نشستن روی صندلی عباس آخوندی، حاشیه‌های فراوانی را به وجود آورد.

حدود سه سال پس از انتصاب ترکان و 2 سال از رای اعتماد مجلس دهم به محمد اسلامی، اقدامات و برنامه‌های انجام شده در حوزه بافت‌های فرسوده توسط مجموعه وزارت راه و شهراسزی انتظارات رئیس‌جمهوری را برآورده نکرده است. شاید یکی از دلایل بروز این مسئله به برخی انتصابات در زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی و تمرکز وزیر راه بر سایر موضوعات حوزه‌ها از جمله بخش حمل‌ونقل باشد.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما