پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
گسترش همکاری‌ در محلات هدف بازآفرینی با سازمان بسیج مستضعفین

۱۶:۴۲ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۲

/گزارش خبری/

گسترش همکاری‌ در محلات هدف بازآفرینی با سازمان بسیج مستضعفین

در نشست حسین الماسی مفیدی معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران با محمد جهانبخش مدیر کاهش آسیب‌های اجتماعی و مصطفی مقدس‌پور مدیر محرومیت‌زدائی سازمان بسیج مستضعفین، ارتقاء سطح همکاری‌های مشترک توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی و نهادی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی، در ابتدای جلسه حسین الماسی مفیدی معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن خیر مقدم به حاضران به شرحی از اقدامات دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی در اجرای فعالیت های آموزشی، ترویجی در راستای ارتقاء توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی و نهادی در محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی شهری متناسب با اهداف، رویکردها و سیاست‌های بازآفرینی شهری پرداخت.

معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تعامل و همکاری سایر دستگاه های اجرائی و مداخله‌گر و فعال متناسب با ماموریت‌ها و رسالت هر دستگاه درمحلات حاشیه‌نشین از ضروریات اقدامات بازآفرینی شهری به شمار می‌آید.

ماندانا ملک مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران در این جلسه ضمن تشریح چگونگی فراهم کردن زمینه‌های همکاری دو نهاد در رابطه با هم‌افزایی اقدامات در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: امید است با استفاده از ظرفیت‌های شوراهای محلی بسیج مستضعفین در برگزاری دوره‌های آموزشی برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی شهروندان از اخذ تسهیلات، امتیازات و بخشودگی‌های قابل دریافت برای نوسازی مسکن به ویژه استان‌های دارای اولویت اقدام طرح ملی مسکن گام‌های اساسی برداریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد جهانبخش مدیر کاهش آسیب‌های اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات سازمان مطبوع خود در حوزه بازآفرینی شهری، اظهارداشت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی و کمک به ارتقاء سطح زندگی در مناطق محروم و حاشیه‌شین از اولویت‌های مهم سازمان بسیج مستضعفین به شمار می‌آید.



در پایان این جلسه موارد ذیل به عنوان مصوبات جلسه اعلام شد:

- تبادل اطلاعات فی مابین و تشکیل بانک اطلاعاتی محلات هدف مشترک بر اساس بانک اطلاعات مشخصات سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات در اولویت مداخله (هدف) شرکت بازآفرینی شهری ایران توسط سازمان بسیج مستضعفین

- مقرر شد سه تا پنج محله از محلات هدف مشترک به منظور همکاری و برنامه‌ریزی در راستای اقدامات آموزشی، ترویجی به عنوان پایلوت تعیین شود.

- پیش‌نویس تفاهم نامه همکاری مشترک آموزشی در 5 استان پایلوت تهیه و تدوین شود.

- برگزاری نشست تخصصی در خصوص ارائه الگوی فعالیت‌های اجتماعی، محرومیت‌زدائی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم و حاشیه‌نشین در محلات هدف با محوریت سازمان بسیج مستضعفین.

- همکاری و برنامه‌ریزی در برگزاری دوره‌های آموزشی با استفاده از ظرفیت‌های شوراهای محلی بسیج مستضعفین برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص تسهیلات، امتیازات و بخشودگی‌های قابل دریافت برای نوسازی مسکن در استان‌های دارای اولویت اقدام طرح ملی مسکن صورت پذیرد.(استانهای دارای اولویت: خوزستان – لرستان – سیستان و بلوچستان – قم – گیلان – سمنان – خوزستان – البرز)

- تشکیل جلسات و کمیته های کاری مشترک فی‌مابین

برچسب ها:

 
نام
نظر شما