جمعه 31 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
اجرای 46 پروژه بازآفرینی شهری در اردبیل

۱۶:۵۷ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۶

/گزارش خبری/

اجرای 46 پروژه بازآفرینی شهری در اردبیل

در استان اردبیل از تسهیلات بافت‌های فرسوده استقبال خوبی صورت گرفته و این امر باعث رونق بازآفرینی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از رونق بازآفرینی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی خبر داد و با اشاره به سفر مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به این استان گفت: تمام مصوبات سفر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به شکل کامل عملیاتی شده است و تعهداتی که وزارت راه در این حوزه داشت با پیگیری‌های آقای عبوری به انجام رسید.

او با اشاره به این که اردبیل سه شهرستان بزرگ با جمعیت بالای 100 هزار نفر دارد، گفت: اردبیل، مشکین شهر و پارس‌آباد سه شهر مهم استان اردبیل هستند و در طرح جامع این سه شهر 54 پروژه بازآفرینی شهری تعریف شده است. از این تعداد قرارداد 46 پروژه منعقد و کار اجرایی آن‌ها شروع و تا کنون بیش از 23 میلیارد تومان نیز برای این پروژه‌ها هزینه شده است. در سال جاری نیز 14 میلیارد تومان پروژه پیشنهاد کرده‌ایم که بیشتر تکمیل پروژه‌های در دست اقدام است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل این اداره کل تاکنون بالغ بر 2 هزار و 400 تن قیر به شهرداری‌ها تحویل داده است که نقش بسزایی در بهبود معابر بافت‌های فرسوده و محلات حاشیه نشین دارد.

حیدری یکی از پروژه‌های مهم وتاثیرگذار این استان را بازگشایی خیابان‌های اطراف بقعه شیخ صفی اردبیلی دانست و گفت: بقعه شیخ صفی از آثار تاریخی و فرهنگی استان اردبیل به شمار می رود و سالانه گردشگران زیادی را جذب می کند. سال گذشته 6 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص داده شد و امسال نیز حدود 5 میلیارد تومان دیگر به آن تزریق شد تا بازگشایی کامل خیابان‌های اطراف این مکان تاریخی انجام شود.

به گفته او بازگشایی خیابان‌های اطراف بقعه شیخ صفی این امکان را فراهم می کند تا از این پس تمام مراسم ملی ومذهبی استان در این مکان برگزار شود.

او درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: در سال 98 حدود هزار و 370 واحد مسکونی را بازسازی و نوسازی کردیم و امسال نیز تاکنون حدود 700 واحد در حال بازسازی است.

حیدری با اشاره به این که در بحث کاهش حاشیه نشینی محلات هدف را مشخص کرده ایم، گفت: اکثر این محلات به شهر الحاق شده اند و در اداره کل راه و شهرسازی با همکاری یگان حفاظت و نیز شهرداری به دنبال توسعه و بازسازی این محلات هستیم.

اوبا بیان این که محلات حاشیه نشین در اردبیل به محلات 13گانه معروف اند، گفت: در شهر اردبیل محلات گلمغان و ایران آباد جزو محلات هدف هستند. در گلمغان احداث سرای محله، پایگاه سلامت، کلانتری و بهسازی و آسفالت معابر انجام شد. همچنین جلسات متعددی برای توانمندسازی محلات برگزار کردیم وخیابان کشی و اصلاح شبکه آب شرب این محله نیز انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در محله ایران آباد نیز یک مجتمع ورزشی ساخته شد و اکنون نیزساخت یک مجموعه فرهنگی- هنری در دست اقدام است، بهسازی معابر و فضای سبز این محله از دیگر پروژه‌های در حال انجام به شمار می رود.

به گفته حیدری در مشکین شهر محله‌ای به نام «دره حسنعلی» و در پارس‌آباد هم محله «زیر نهر کشتارگاه» به دلیل وضعیت بسیار نامناسبی که داشتند در اولویت قرار گرفته‌اند و پروژه‌های بسیاری در این محلات انجام شده است.

او در این باره توضیح داد: بهسازی و جدول گذاری معابر، پیاده‌راه سازی، احداث پایگاه سلامت، احداث مدرسه 6 کلاسه و خانه محله از جمله پروژه‌های در حال انجام محلات هدف مشکین شهر به شمار می روند.

اوادامه داد: در محله زیرنهر تراب یا کشتارگاه پارس آباد نیز احداث خانه محله، بهسازی معابر، تامین روشنایی معابر و افزایش ولتاژ، احداث سالن ورزشی چند منظوره واصلاح کانال آب زیر کشتارگاه از جمله پروژه‌های در دست اقدام هستند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما