پنجشنبه 9 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
پیشرفت 66 درصدی پروژه‌های بازآفرینی شهری

۱۷:۲۱ | ۱۳۹۹/۰۶/۱۲

/گزارش خبری/

پیشرفت 66 درصدی پروژه‌های بازآفرینی شهری

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از اتمام پروژه محور داوود قلی- دلجویی خبر داد و گفت: پروژه‌های بازآفرینی این استان به طور میانگین 66 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی، مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به بیان توضیحاتی درخصوص پروژه‌های بازآفرینی این استان پرداخت و گفت: اکنون 25 پروژه در حوزه بازآفرینی شهری در استان زنجان فعال است که به شکل میانگین 66 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او با اشاره به پروژه محور داوود قلی - دلجویی گفت: این پروژه که از سال 95 شروع شده، نقش مهمی در رفع ترافیک میانی شهر دارد. اکنون اصل پروژه تمام شده و ساخت جداره‌های آن در حال انجام است. بر اساس زمانبندی انجام شده سال آینده این پروژه به شکل کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ساخت 250 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی را یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان زنجان برشمرد و گفت: کار ساخت 50 واحد مسکونی شروع شده است و باقی پروژه نیز در مرحله طراحی و تایید مجوز قرار دارد.

او رویکرد استان به حاشیه‌نشینی را ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان این بافت‌ها برشمرد و توضیح داد: هر چقدر بتوانیم کیفیت زندگی را در این مناطق افزایش دهیم به هدف اصلی خود نزدیک می‌شویم، به همین منظور چندین پروژه در مناطق حاشیه‌نشین تعریف کرده ایم؛ احداث پارک، کتابخانه، سرای محله، احداث فضاهای آموزشی و ورزشی، درمانگاه و اصلاح و توسعه شبکه آب از جمله پروژه‌هایی است که در تمام مناطق و سکونتگاه‌های غیر رسمی اجرا می شود.

او با اشاره به این که در کنار انجام کارهای زیربنایی، رویکرد توانمندسازی ساکنان را نیز در دستور کار داریم، تصریح کرد: برای این منظور با 16 دستگاه مرتبط ارتباط برقرار و با همکاری این نهادها بحث‌های آموزشی را تدوین کرده‌ایم. در این راستا به طور ویژه با هماهنگی 4 دستگاه و از محل اعتبارات تبصره 028 شرکت بازآفرینی شهری ایران، یکسری دوره‌هایی برای ارتقاء توانمندی‌های اقتصادی ساکنان بافت‌های فرسوده و نیز سکونتگاه‌های غیر رسمی تعریف کرده‌ایم.

به گفته بیات‌منش در مجموع هزار و 102 هکتار بافت ناکارآمد در استان زنجان وجود دارد.

او در خصوص اقدام‌های انجام شده در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده در استان زنجان نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: ارایه تسهیلات بانکی به ساکنان بافت‌های فرسوده و نیز سکونتگاه‌های غیر رسمی از جمله این فعالیت‌هاست و امسال 163 پرونده به بانک معرفی شده اند، اختصاص قیر رایگان به منظور آسفالت کوچه‌ها و معابر، بهسازی بناهای تاریخی از جمله سرای پاشا و بهسازی فضاهای شهری از دیگر فعالیت‌های انجام شده در زمینه بافت‌های فرسوده به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان این که برای سال جاری نیز برنامه‌هایی تعریف کرده‌ایم، اظهار کرد: امسال برنامه‌های بازآفرینی شهری در دو حوزه تعریف و 6 طرح شاخص مبتنی بر راهبردهای بازآفرینی شهری تدوین شده است که به اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان نیاز دارد. علاوه بر این سه پروژه دیگر را نیز برای استان تعریف کرده‌ایم که جمعا به 360 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بیات‌منش ادامه داد: تملک یکسری واحدهایی که در بافت فرسوده قرار دارند به منظور ساخت مسکن طرح اقدام ملی از جمله این پروژه‌هاست. ایجاد معبر در یکی از خیابان‌های قدیمی و احداث معبری در محلات میانی که به رفع مشکلات ترافیکی شهر کمک می کند نیز از دیگر پروژه‌های تعریف شده در سال جاری به شمار می رود.


به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی،

برچسب ها:

 
نام
نظر شما