سه شنبه 29 اسفند 1402
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
کشت 70 هزار هکتار کلزا در گلستان و مازندران با حمایت شرکت صنعتی بهپاک

۱۴:۳۴ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۷

کشت 70 هزار هکتار کلزا در گلستان و مازندران با حمایت شرکت صنعتی بهپاک

نشست توسعه کشت دانه های روغنی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و اداره‌‌کل جهاد کشاورزی استانهای گلستان و مازندران در شرکت بهپاک برگزار شد.

‏‎به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی، شرکت بهپاک روز سه شنبه 25 شهریور ماه جاری میزبان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی مازندران و گلستان بود.

جلسه با هدف خوداتکایی در تولید دانه های روغنی و ایجاد قرارداد و تفاهم نامه فی‌مابین وزارت جهاد کشاورزی با شرکت صنعتی بهپاک در محل این شرکت انجام گرفت.

‎همچنین امیرحمزه توسلی مدیرعامل این شرکت ضمن اشاره به جلسه با وزیر محترم جهادکشاورزی و معاونت محترم امور زراعت این وزارتخانه افزود: پیرو جلسه با جناب آقای دکتر خاوازی و دستور ایشان مبنی بر همکاری و انعقاد قراداد فی مابین این وزارتخانه با بهپاک در خصوص کشت دانه‌های روغنی؛ این شرکت در راستای حمایت از تولید ملی و حمایت مالی از کشاورزان در کشت و خرید تضمینی با قیمت بالاتر و همچنین ارائه دانش و حمایتهای بذر و کود در کشت این محصول، اعلام آمادگی کرد.

توسلی افزود: در سال جهش تولید، جهت پیشبرد این پروژه ملی که از اولویتهای وزارت جهاد کشاورزی است، در ایجاد انگیزه و امید برای کشاورزان نسبت به کشت این محصول موثر خواهد بود.

‏‎در این نشست نیز ییلاقی، عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی بهپاک در خصوص این برنامه اضافه کرد: بخش دیگری از برنامه های این نشست، تشریح ظرفیت و اهداف تولیدی بهپاک برای مسئولان جهاد کشاورزی بود که پس از تبادل نظر مقرر شد که این شرکت صنعتی براساس قرارداد و تفاهم‌نامه، محصولات را به صورت مستقیم از کشاورزان خریداری نماید تا هم موجب توسعه کشت وسودآوری برای کشاورزان شده و هم دانه های روغنی در داخل کشور برای کارخانجات صنعتی فراهم شود.
 

برچسب ها:

 
نام
نظر شما