سه شنبه 29 اسفند 1402
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
ایجاد تعامل با دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی برای کاهش حاشیه‌نشینی

۱۶:۵۰ | ۱۳۹۹/۰۷/۲۱

/گزارش خبری/

ایجاد تعامل با دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی برای کاهش حاشیه‌نشینی

معاون ساماندهی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه«هماهنگی برنامه‌ها و دستورکارهای ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها» که با حضور پنج استان برگزار شد، از تعامل حداکثری شرکت با دیگر دستگاه‌ها برای رفع معضل حاشیه‌نشینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی، در این جلسه که به شکل ویدئو کنفرانس و با حضور نمایندگان ستاد بازآفرینی شهری پنج استان‌ برگزار شد، حبیب خراسانی معاون ساماندهی و نظارت بازآفرینی شهری با اشاره به این که در سال آخر دولت قرار داریم، گفت: اکنون ما در معرض پرسشگری در خصوص میزان انجام اقدام‌های بازآفرینی در سکونتگاه‌های غیررسمی قرار گرفته‌ایم اما واقیعت این است که وزارت راه و شهرسازی از برنامه جلوتر گام برداشته است.


خراسانی با اشاره به این که شرکت بازآفرینی شهری موفق به انجام دو کار مهم شده ‌است، توضیح داد: در گذشته میزان همکاری با وزرات کشور و استانداری حداقلی بود اما در دوره مدیریت جدید موفق شدیم این تعامل را به حداکثر برسانیم و برای اولین بار بودجه اجتماعی کشور جهت کاهش مشکلات و معضلات موجود در سکونتگاههای با نظر شرکت بازآفرینی شهری تخصیص خواهد یافت و دفاتر سازمان برنامه و بودجه پذیرفته‌اند که باید در حوزه بازآفرینی با شرکت هماهنگ باشند.

او ادامه داد: همچنین مصوبه‌ای را با عنوان «طرح ملی ساماندهی جریان‌های مهاجرتی و حاشیه نشینی» به تصویب شورای اجتماعی کشور رسید و قرار است این طرح از طریق مجلس پیگیری شود.

معاون ساماندهی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: قرار است در پایان دولت گزارشی از برنامه ملی بازآفرینی شهری برای ارایه به هیات دولت آماده شود و از همه دستگاه‌ها درخواست کرده‌ایم اقدام‌های خود در این زمینه را گزارش دهند، استان‌ها نیز باید از دستگاه‌های ذی ربط این گزارش‌ها را مطالبه کنند.

خراسانی با اشاره به این که ستادهای بازآفرینی استان‌ها باید از اعتباراتی که در اختیارشان قرار دارد به نحو احسن استفاده کنند، تصریح کرد: باید با توجه به این اعتبارات برنامه‌ریزی شود و ما نیز در سطح ملی به تصمیم استان‌ها احترام می گذاریم و بر اساس برنامه‌ریزی‌های استان فعالیت‌ها را پیش می بریم.

همچنین در این جلسه دبیران ستاد بازآفرینی استان‌های حاضر در جلسه مشکلات و موانع خود را مطرح کردند. رهگشایی، معاون مسکن و شهرسازی استان مازندران در این جلسه مهمترین مشکل را کمبود اعتبارات برشمرد و گفت: در استان مازندران تمام شهرها با ما تعامل دارند اما به دلیل کمبود اعتبارات نمی توانیم با آنها همکاری کنیم.

کشاورز، معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان با شروع بارندگی‌ها انجام کارهای اجرایی و ساخت وساز با مشکل مواجه می شود و انتظار داریم، زمان ابلاغ اعتبارات تغییر کند تا بتوانیم قرارداد پروژه‌ها را در زمان مناسب منعقد کنیم.

زهرا اسکندری مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بعد از استماع سخنان دبیران ستاد بازآفرینی شهری حاضر در جلسه، اظهار کرد: تجربیاتی که طی این سال‌ها در استان‌ها به دست آورده‌ایم نشان از این دارد که شهرداری‌های شهرهای کوچک علاقه‌مند به حضور در روند بازآفرینی شهری هستند، بنابراین چنانچه فقط بودجه را مبنا قرار دهیم، باب گفت و گو را می‌بندیم این در حالی است که گاه شاهد بوده‌ایم برای برنامه خوبی که تدوین شده، بودجه پیش بینی نشده‌ای تخصیص یافته است بنابراین باید نگاه قبلی را تغییر دهیم و اصل را بر برنامه‌ریزی بگذاریم.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما