سه شنبه 29 اسفند 1402
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
تهیه چک لیست مصوبات برای هیات‌های عامل شرکت بازآفرینی

۱۶:۱۲ | ۱۳۹۹/۰۷/۲۹

تهیه چک لیست مصوبات برای هیات‌های عامل شرکت بازآفرینی

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری از تهیه چک لیست مصوبات برای هیات‌های عامل خبر داد و گفت: قرار است با مشارکت اعضای کمیته تطبیق و محوریت دبیرخانه یک راهنمای عمل و چک لیستی برای مصوبات هیات عامل تنظیم شود تا بدانیم مصوبات چه سمت و سویی باید داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی، جلسه هماهنگی ستادملی بازآفرینی شهری پایدار با 5 استان و با حضور سید مسلم سید الحسینی عضو هیات مدیره، زهرا اسکندری مدیرکل ستاد ملی بازآفرینی شهری و مدیران کل ادارات راه و شهرسازی استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، جنوب سیستان و بلوچستان، کردستان و بوشهر به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست ابتدا رویکرد شیوه‌نامه جدید هیات‌های عامل مرور شد و در ادامه نمایندگان استان‌ها به بیان مشکلات و پیشنهادهای خود پرداختند. نماینده استان لرستان با بیان این که یکی از خواسته‌های استان لرستان این بود که محله‌های هدف را افزایش دهیم، تصریح کرد: در شهرهایی مانند پل دختر که به دلیل سیلاب سال گذشته با مشکلات بسیاری مواجه هستند و آسیب‌های جدی دیده‌اند نیاز به تعریف محلات جدید احساس می‌شود اما شرکت بازآفرینی شهری با این خواسته مخالفت کرد.

زهرا اسکندری در پاسخ به این خواسته با اشاره به این که قرار بود در لرستان برای 43 پروژه برنامه تعریف شود، عنوان کرد: اکنون فقط 10 محله برای اقدام مشترک برنامه دارند و 34 محله هنوز بلاتکلیف هستند. این امر دو دلیل می‌تواند داشته باشد یا هدف را بزرگ در نظر گرفته‌ایم که در این صورت باید اصلاح شود و متناسب با شرایط، برنامه‌ریزی جدید صورت گیرد یا موانعی بر سر راه وجود دارد که باید این موانع را برطرف کنیم.

او ادامه داد: از شما می‌خواهم بازنگری و به روزرسانی برنامه اقدام مشترک را به صورت واقع بینانه در دستور کار قرار دهید و این کار را از طریق شهرداری‌ها دنبال کنید. باید مبنای کار را همکاری بین بخشی قرار دهیم تا بتوانیم در نهایت به یک رویه مشترک برسیم. هر چند که همکاری بین بخشی باعث افزایش هم‌افزایی می‌شود اما قطعا کار راحتی نیست. بنابراین از شما می خواهم تا چنانچه دستگاهی وظایفش در این خصوص را انجام نمی دهد، حتما آن را گزارش کنید تا در گزارش عملکرد برنامه‌ها به مقامات کشور انعکاس یابد.

او در ادامه یکی از مشکلات را عدم برگزاری ستادهای شهرستانی برشمرد و گفت: در هر استان که ستادهای شهرستان فعال بوده، پروژه‌های بازآفرینی بهتر پیش رفته است.

در ادامه سرپرست معاونت مسکن و شهرسازی استان کردستان نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های انجام شده ارایه کرد و گفت: اکنون 23 محله هدف داریم که درصد تحقق بالایی دارند. خوشبختانه ارتباط خوبی با استانداری و سایر نهادها داریم و ستادهای شهرستان نیز به خوبی برگزار شده است.

نماینده استان بوشهر نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت‌ها ارایه کرد و بعد از آن اسکندری با بیان این که بوشهر برنامه و عملکردش بهم نزدیک است، گفت: در این استان 10 محله هنوز برنامه ندارند که باید محلات باقی مانده را به محلات هدف اضافه کنید.

اسکندری ادامه داد: در شیوه‌نامه جدید، گام اول برای مصوبات پروژه‌ها، تهیه برنامه توسط هیات عامل است که باید با هماهنگی دفاتر تخصصی و دفتر برنامه و بودجه انجام شود.

نماینده خراسان جنوبی نیز از اختصاص اراضی کوچک برای اجرای پروژه‌های محلی خبر داد.

نماینده جنوب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به این که ارتباط خوبی با استانداری داریم اما هنوز به دلیل ساختار اداری تعامل استان با شهرستان موفق به تشکیل کارگروه‌های ذیل ستاد شهرستان نشده ایم، افزود: همچنین در مرادآباد به منظور اسکان مجدد و جا به جایی کپرنشین‌ها نیاز به دفاتر تسهیلگری خالی در این محله داریم.

سیدالحسینی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی ایران در ادامه با اشاره به این که هیات‌های عامل پل ارتباطی بین شرکت و استان‌ها هستند، افزود: انتظار این است که سلسه مراتب در قالب ستادهای ملی، استانی و شهرستانی از طریق هیات‌های عامل به یکدیگر متصل شود. تقریبا اختیارات کامل به هیات‌های عامل واگذار شده تا امور استان‌ها با واسطه این اختیارات تسهیل شود و انتظار داریم کارها با شتاب و کیفیت بیشتر و نیز رعایت صرفه‌جویی انجام شود.

او نکته مهم دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد را فعال کردن ستادها برشمرد و گفت: با این کار شما مطالبه‌گر شده و درنتیجه ادارات مکلف می شوند به وظایف خود عمل کنند و شما نقش هدایتگر و ناظر فعالیت‌های آن ها را خواهید داشت،کاستی‌ها را نیز گزارش کنید تا از طریق دبیرخانه پیگیری شود.

سیدالحسینی ادامه داد: تقویت تعامل باشهرداری نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، هر چه به شهرداری‌ها نزدیکتر شوید امکان موفقیت پروژه‌های بازآفرینی هم بیشتر می شود.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی ایران اظهار کرد: قرار است با مشارکت اعضای کمیته تطبیق و محوریت دبیرخانه یک راهنمای عمل و چک لیستی برای مصوبات هیات عامل تنظیم شود تا بدانیم مصوبات چه سمت و سویی باید داشته باشند.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما