پنجشنبه 9 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
لزوم توجه به ارتباطات نهادی و اسناد ذیربط پیشین در تهیه سند

۱۷:۱۶ | ۱۳۹۹/۰۸/۰۵

/گزارش خبری/

لزوم توجه به ارتباطات نهادی و اسناد ذیربط پیشین در تهیه سند

سومین جلسه هماهنگی درخصوص تدوین سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی با حضور زهرا اسکندری مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، ماندانا ملک مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی، پویا علاءالدینی عضوکمیسیون نظارتی طرح و عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، نمایندگان پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی در محل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی، در این جلسه زهرا اسکندری، بر التزام به ارتباطات بین بخشی و فرابخشی و همچنین هم‌افزایی و تعامل تمام ذی مدخلان و ذی نفوذان جهت ارتقای اثربخشی سند تاکید کرد. در ادامه ملک درخصوص پیشینه موضوع و سوابق تکالیف قانونی و ضرورت و اهمیت تدوین سند، نکاتی را اظهارکرد. پویا علاءالدینی نیز ضمن ارائه چهارچوب پیشنهادی جهت تهیه سند، مواردی را در خصوص بهبود وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی برگرفته از تجارب و درس آموخته‌های داخلی و بین المللی و ضرورت پایداری و عملگرایی سند عنوان کرد.

علاوه بر این در این جلسه نمایندگان پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی گزارش آخرین مطالعات و اقدامات انجام شده را در راستای شرح وظایف محوله ارائه کرده و متعاقب آن پرسش و پاسخ و تبادل نظر حضار پیرامون گزارش صورت گرفت.

پس از تبادل نظر و ارائه پیشنهادات در نهایت اعضا در خصوص چهار رویکرد به توافق رسیدند و مقرر شد، نکات حائز اهمیت مسکوت و مغفول سند ملی توانمندسازی و سکونتگاه‌های غیررسمی 1382 بررسی و در سند در دست تدوین لحاظ شود.

همچنین مقرر شد قوانین و نهادهایی که سیاست‌های سند ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی 1382را پشتیبانی می کنند یا ذی ربط و تاثیرگذار هستند( اعم از تغییر قوانین شهرسازی، مشکل قانونی در پیوند با شکل گیری سکونتگاه‌های غیررسمی در حریم روستایی یا شهری و...) رصد و تاثیر تغییرات آنها مورد پایش قرار گیرد.

پایش چهارچوب کاری شرکت بازآفرینی ایران و موانع و چالش‌های ذی‌ربط با سکونتگاه‌های غیررسمی، تجارب، فعالیت‌ها و نقاط ضعف و قوت ستاد ملی بازآفرینی شهری در ارتباط با سند و بررسی نقش، جایگاه، فعالیت‌ها و ارتباط شورای اجتماعی(وزارت کشور) و دفاتر اجتماع محور با سند در دست تدوین از دیگر توافقات صورت گرفته در این سند بود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما