جمعه 31 فروردين 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
 دیدار نماینده فومن و شفت با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران

۱۴:۲۷ | ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

/گزارش خبری/

دیدار نماینده فومن و شفت با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران

خلیل بهروزی‌فر نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار عصربازآفرینی، در این دیدار وضعیت مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده حوزه‌های انتخابیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آئینی با بیان اینکه بازآفرینی‌ شهری یک کار فرا دستگاهی است و بدون اقدام مشترک و همکاری سایر دستگاه‌های عضوستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار به نتیجه نمی‌رسد، تاکیدکرد: بازآفرینی شهری در برگیرنده شبکه‌ای از اقدام‌ها و برنامه‌های منعطف در مقیاس‌های فضایی مختلف بوده و در تمام سطوح نیازمند مشارکت حداکثری تمامی کنشگران و ذی‌نفعان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خطاب به مسوولان شهری فومن و شفت که دراین جلسه حضور داشتند، گفت: تدوین بسته‌های تشویقی شهرسازانه از مواردی است که می‌تواند در مالکان و نیز سازندگان خرد و انبوه برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده انگیزه ایجاد کند.

آئینی در این خصوص افزود: یکی از مشوق‌هایی که می‌تواند در زمینه ترغیب بازسازی بافت‌ فرسوده به ‌صورت تجمیع انجام گیرد، صدور پروانه رایگان یا کم‌هزینه است که می‌تواند نقش تسهیلگر و شتاب‌دهنده داشته باشد.

او ارایه یک طبقه تراکم تشویقی را مورد دیگری عنوان کرد که تاثیر بسزایی در جلب مشارکت سازندگان دارد و از مسوولان شهری فومن و شفت خواست تا این دو مورد را در دستور کار خود قرار دهند.

نام
نظر شما