شنبه 29 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
اختصاص ۳۰۰میلیارد تومان برای احیای سکونتگاه‌های غیر‌رسمی ایلام

۱۰:۲۶ | ۱۳۹۷/۱۰/۲۶

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد:

اختصاص ۳۰۰میلیارد تومان برای احیای سکونتگاه‌های غیر‌رسمی ایلام

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اختصاص ۳۰۰میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای احیاء سکونتگاه‌های غیر‌رسمی ایلام خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بازآفرینی به نقل از تسنیم، علی اصغر کاظمی،  اظهار داشت: با توجه به این‌که بافت‌های قدیمی و فرسوده، بافت‌هایی هستند که در فرآیند زمان طولانی شکل گرفته و تکوین یافته و امروزه در محاصره تکنولوژی گرفتار شده‌اند و به لحاظ ساختاری و عملکردی دچار کمبود گشته و اغلب جوابگوی نیاز ساکنین خود نیستند، طرح بازآفرینی در ایلام مانند سایر استان‌ها  انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: برای احیای ساختاری و عملکردی و برطرف  کردن گذشته این قبیل بافت‌های شهری اجرای طرح احیای بافت‌های فرسوده شهری ضرورتی اجتناب پذیر است.

وی گفت: در راستای بازآفرینی بافت‌های فرسوده در استان ایلام 300 میلیارد تومان اعتبار استانی منظور که 200 میلیارد تومان از این اعتبار از طرف شهرداری‌های استان و 100 میلیارد تومان از اعتباراستانی اختصاص یافته است.

کاظمی، ناهمخوانی «فضاهای فراغتی»، «فرهنگی و پارکینگ»، «فقدان سلسله مراتب مناسب در شبکه ارتباطی» و عدم امکان نفوذپدیری به داخل بافت ارگانیک، «کاربری‌های ناسازگار» و «جاذب ترافیک، وجود فضاهای بی دفاع و رهاشده» را از عوامل موثر در تسریح بازآفرینی بافت‌های فرسوده دانست و خاطرنشان کرد: به سرعت و دقت با هماهنگی شهرداری‌ها طرح  احیاء سکونتگاه‌های غیر‌رسمی ایلام انجام می‌شود.

وی افزود: برقراری «تعاملات اجتماعی»، برطرف کردن «اختلال و نابسامانی در نظام کاربری زمین»، برطرف کردن «آلودگی‌های زیست محیطی» «مقاوم سازی بناهای قدیمی»از جمله دستآوردهای این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام  تصریح کرد: 50 درصد بافت شهری ایلام فرسوده و نیازمند بازآفرینی است که از همشهریان ایلامی درخواست همکاری و همراهی در اجرای طرح را داریم.

نام
نظر شما