دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بازآفرینی یحیی آباد به راه و شهرسازی واگذار می شود

۱۰:۴۷ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل:

بازآفرینی یحیی آباد به راه و شهرسازی واگذار می شود

عصر بازآفرینی: منطقه حاشیه نشین یحیی آباد آران و بیدگل در قالب طرح بازآفرینی شهری به حوزه راه و شهرسازی واگذار می‌شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از صدا و سیما، رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان گفت: به دستور وزیر راه، مشکلات منطقه یحیی آباد در قالب طرح بازآفرینی شهری به زودی برطرف می شود.


مجتبی آراسته افزود: به منظور مطالعه و مشمول شدن این منطقه به قوانین بازآفرینی شهری با اولویت ساماندهی شهرک های حاشیه نشین و شهرک های منفصل شهری، منطقه یحیی آباد آران و بیدگل در ردیف اعتبارات استانی بازآفرینی شهری قرار گرفت.


وی نداشتن هویت محله ای را بزرگترین مشکل این منطقه بیان کرد و گفت: با واگذاری یحیی آباد به حوزه راه و شهرسازی، ساختار این منطقه به لحاظ توسعه امکانات از جمله خانه سلامت، بهداشت، مدرسه، مسجد و روابط اجتماعی تغییر یافته و فضای عمومی و شاکله شهری در آن ایجاد و کاربری ها و فعالیت های عمرانی آن محدوده نظارت می شود.


رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل گفت: یحیی آباد به وسعت ۲۸۸هکتار با جمعیتی سه هزار نفری در حریم شهر آران وبیدگل قرار دارد که مقدمات انتقال و تغییر نمایندگی، مالکیت و اسناد و مدارک آن از حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به راه و شهر سازی در حال سیر مراحل اداری است.

نام
نظر شما