ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
سود تسهیلات بازآفرینی شهری 9 درصد می شود

۱۲:۳۹ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

آخرین جزئیات تسهیلات خرید مسکن در بافت‌ فرسوده

سود تسهیلات بازآفرینی شهری 9 درصد می شود

عصر بازآفرینی: مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: سود تسهیلات باز آفرینی شهری ( بافت‌های فرسوده) از اول سال آینده از 18 درصد به 9 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از فارس، امیر رنجبریان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس ماده دو تبصره 35 قانون بودجه سال 95 ، تمام افرادی که در سال 95 و قبل از آن از وام مسکن بانک مسکن استفاده کرده و دارای بدهی معوقه بوده‌اند، در صورت واریزی یکجای باقیمانده اصل وام دریافتی، از بخشودگی کل سود و جرائم دیر کرد بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: همچنین افرادی که مشمول این طرح نیستند یا توانایی پرداخت یکجایی باقیمانده اصل وام دریافتی را ندارند، در صورت واریز اقساط معوقه خود می‌توانند از بخشودگی کل جرائم دیر کرد برخوردار شوند.

رنجبریان تسهیلات ارائه شده در زلزله ارسباران را 60 هزار فقره با 405 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 95 درصد تسهیلات ارائه شده در زلزله ارسباران پرداخت نشده و در لیست معوقات بانکی این بانک قرار دارد که می‌توانند از بخشودگی بانکی در صورت پرداخت یکجا استفاده کنند.

وی معوقات بانک مسکن در استان آذربایجان‌شرقی را 96 هزار و 132 پرونده با 4 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: کل تسهیلات پرداختی بانک‌های استان 291 هزار و 807 میلیارد ریال است که 79 میلیارد و 599 میلیارد ریال آن توسط بانک مسکن پرداخت شده است یعنی بانک مسکنم  در پرداخت تسهیلات در بین بانک‌های استان 27.28 درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی از برنامه‌ریزی برای 100 هزار مسکن در بافت‌های فرسوده شهری کشور خبر داد و افزود:  تسهیلات اعطایی از محل مسکن مهر به تعداد 91 هزار و 240 فقره با مبلغی 21 هزار و 79 میلیارد ریال اعلام کرد که 35 درصد معوقات بانک مسکن مروبط به بانک مسکن است.

رنجبریان  از پرداخت تسهیلات به 2 هزار بافت فرسوده در راستای بازآفرینی شهری در  استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد در راستای کمک به مردم بافت‌های فرسوده تسهیلات پرداختی به این حوزه را در سال‌ آینده از 18 درصد به 9 درصد کاهش دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 94 درصد تراکنش‌ها در استان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

رنجبریان حساب‌های افتتاحی صندوق پس‌انداز مسکن یکم را در سال‌جاری 20 هزار و 282 فقره با مبلغ 3 هزار و 94 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: تسهیلات اعطایی از محل حساب صندوق پس انداز یکم به 4 هزار و 952 فقره با مبلغ 3 هزار و 431 میلیارد ریال است.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تسهیلات اعطایی قرض الحسنه ازدواج را 18 هزار و 259 فقره با مبلغی بالغ بر 997 میلیارد ریال است.

نام
نظر شما