يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
65 هزار واحد مسکونی روستایی در سال 97 احداث شد

۱۴:۴۰ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۷

65 هزار واحد مسکونی روستایی در سال 97 احداث شد

عصر بازآفرینی: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بنیاد مسکن امسال بیش از ۶۵ هزار واحد مسکونی روستایی و ۳۵ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث را به بهره‌برداری رسانده است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از فارس، علیرضا تابش روز چهارشنبه در جریان بازدید از مناطق سیل زده شهرستان پل‌دختر اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های میدانی انجام شده در جریان این بازدیدها یکهزار و 400 مسکن روستایی و یک‌هزار واحد شهری در جریان سیل در لرستان دچار خسارت شده که تسهیلات بلاعوض و احداث به آنها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده از مناطق سیل زده لرستان نتیجه بازدیدها در جلسه‌ای که در استانداری لرستان برگزار می‌شود جمع بندی و به  سرعت جهت رسیدگی به هیات دولت تحویل داده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: یک سری دیوارهای حائل در روستاها که طرح هادی بوده در جریان سیل تخریب شده که بازسازی آن به هیات دولت پیشنهاد می‌شود.

وی افزود: فرماندار پل‌دختر پیشنهاد جابه‌جایی یک‌سری از منازل مسکونی روستایی را داده‌ است که براساس ماده ۱۲ که به حوادث مربوط می‌شود جهت بررسی و تامین اعتبار به هیات دولت پیشنهاد می‌شود.

تابش خاطرنشان کرد: امسال بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان وام اعتبارات حوادث و بیش از یک هزار میلیارد تومان بلاعوض در کشور ابلاغ و جذب شده که یک سال استثنایی برای بنیاد مسکن است.

وی یادآور شد: امسال بنیاد مسکن با یک‌فعالیت گسترده بیش از ۶۵ هزار واحد مسکونی روستایی و ۳۵ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث را به بهره‌برداری رسانده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: واحدهای مسکونی احداث شده در روستاها خوشبختانه با استاندارد و با کیفیت بسیار خوب ساخته شده‌اند که مناسب شان مردم هستند و جای خوشحالی است که مردم در رفاه و آسایش باشند.

وی به اجرای طرح کلی مربوط به بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین اشاره کرد و افزود: این طرح جدید با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته که در برخی استان‌هایی که از نظر حاشیه نشینی و بافت فرسوده مسئله‌دار هستند با اولویت‌بندی، تا کنون احداث 25 هزار واحد مسکونی به این سازمان ماموریت داده شده است.

تابش اجرای یکصد هزار مسکن شهری این طرح را اقدام ملی دانست و خاطرنشان کرد: در صورت تامین منابع، با توجه به  نظر وزیر مسکن به سرعت اجرای این طرح آغاز خواهد شد و سهم استانی تا کنون در این طرح اعلام نشده است.

نام
نظر شما