دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
افزایش حاشیه نشینی را نباید به پای آرمان های انقلاب بگذاریم

۰۹:۱۶ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۸

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

افزایش حاشیه نشینی را نباید به پای آرمان های انقلاب بگذاریم

عصر بازآفرینی: مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، اعضای هیات مدیر و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج و کارمندان این شرکت برگزار شد.

به گزارش عصر بازآفرینی، سید محمد پژمان در این مراسم اظهارکرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شرایطی حاکم بود که مردم در بسیاری از زمینه ها رضایت نداشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به دلیل عقب  ماندگی هایی که در گذشته در کشور وجود داشت و متاثر از سلسله های پادشاهی و ایجاد طبقه حاکم و رعیتی بود، امکان ظهور عقلانیت، خرد جمعی و رشد برای مردم وجود نداشت به همین دلیل به محض اینکه پادشاهان توانستند به کشورهای غربی سفر کنند و پیشرفت این کشورها را مشاهده کنند به جای پرداختن به علت این موضوعات، دچار انفعال و وارفتگی شدند.

وی با بیان اینکه دینداری ما جدای از عقلانیت نیست و در اصول دینی اعتقاد بدون عقل پذیرفته نیست، گفت: اسلام کسانی را که از این عقلانیت  بهره نمی گیرد، به عنوان افرادی که این نعمت را ضایع می کنند، می شناسد.

پژمان گفت: متاسفانه ما در گذشته نتوانستیم از ظرفیت های خود بهره بگیریم و بدون اینکه دلایل برخی اتفاقات را بفهمیم و به جوانان برای تکمیل اندیشه ها فرصت دهیم، فقط به تقلید و تکرار رو آوردیم. در حالیکه بسیاری از کشورهای شرق آسیا شرایط ما را داشتند اما بعد از این تغییر و تحولات به جای تقلید، رموز پیشرفت را پیدا کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این شرایط راه برای نفوذ و تسلط صاحبان قدرت فراهم شد و به جایی رسید که هیچ جایی برای تحلیل و علم باقی نمانده بود.

وی افزود: در نهایت با روشنگری که انجام شد، اراده خدا غالب شد و اتفاق میمون و انقلاب اسلامی با اراده طیف وسیعی از مردم  و اقدام مختلف پیروز شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه بعد از انقلاب کار بسیار دشوار است، گفت: انقلابیون بعد از انقلاب کار دشواری در پیش داشتند. در این حین دشمن نیز از کار ننشسته و از ابتدا تاکنون از هیچ تلاشی فرو گذاری نکرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما غافل از ضعف های خود نیستیم و نمی خواهیم خود را مبرا کنیم اما امروز تلاش های آشکار دشمنان را می بینیم که می خواهند چراغ مملکت را خاموش ببینند. به همین دلیل کشور را 8 سال درگیر جنگ تحمیلی کردند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: در شرایطی که بعد از انقلاب وجود داشت باید از روز اول برای تحقق آرمان ها تلاش می شد و با فکر، تحصیل و رفتارهای انقلابی و جهادی کار ادامه پیدا می کرد.

وی گفت: بخش اعظمی از سرمایه های کشور در جنگ از دست رفت و ما در آن شرایط باید سریعا خود را بازیابی می کردیم. اگر هنوز در کشور کاستی هایی وجود دارد دلیل آن انحراف ما از اهدافی است که روزی به خاطر آنها انقلاب کردیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: امروز برخی افراد کج اندیش، نارسایی های موجود را به انقلاب اسلامی ربط می دهند در حالیکه تفکر، برنامه ریزی و راهبردهای ما ضعف داشته که چنین نتایجی حاصل شده است. اگر امروز نارسایی هایی وجود دارد این موضوع هیچ خدشه ای به آرمان های انقلاب وارد نمی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما با نیروهای فهیم، فکور و با اراده و حرکت انقلابی و انسجام می توانیم به وضعیت عادی برگردیم.

وی با اشاره به اینکه اگر هر کسی در دوران تصدی و مسئولیت خود تدبیر درستی داشته باشد عارضه ها تشدید نمی شود، گفت: در حال حاضر وقتی به گذشته نگاه می کنیم می بینیم وضعیت سکونت گاه های غیررسمی، حاشیه نشینی و بافت های فرسوده تشدید شده اما نباید این را به پای آرمان های انقلاب بگذاریم.

پژمان گفت: اگر در سال های اخیر وضعیت فقر تشدید شده و درآمدها کاهش پیدا کرده، این موضوع ارتباطی به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ندارد بلکه به ما که تشکیل دهنده بدنه حاکمیت و دولت هستیم برمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه نباید آرمانی و بی اساس حرف بزنیم، گفت: باید تدابیری برای محدود کردن روند پیشرفت بافت های ناکارآمد و فرسوده اتخاذ کنیم.  

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: ما با امکاناتی که در دسترس داریم می توانیم کشور عزتمند و مقتدری داشته باشیم و دنیای مردم را آباد کنیم تا در مناسب ترین شرایط زندگی کنند و در عین حال با بنیان های اعتقادی عمیقی که همواره در کشور حاکم است، آخرت خود را رقم بزنند.

نام
نظر شما