چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
1800 هکتار از اراضی قم نیازمند بازآفرینی است

۰۹:۲۷ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

1800 هکتار از اراضی قم نیازمند بازآفرینی است

عصر بازآفرینی: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی معماری و شهرسازی هزار و 800 هکتار از اراضی قم جزو بافت فرسوده و نیازمند بازآفرینی است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایسنا، حسن صبوری منطقه قم، در حاشیه برگزاری نمایشگاه "شکوه 40ساله‌ی انقلاب اسلامی در قم" که در سالن مصلی قدس این شهر برگزار شد، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده حدود 4هزار هکتار از اراضی شهر قم جزو بافت های نیازمند بازآفرینی تعریف شده اما بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی معماری و شهرسازی فقط هزار و 800 هکتار از آن جزو بافت فرسوده و نیازمند بازآفرینی است.

 

وی در خصوص دستاوردهای اداره‌ی کل راه و شهرسازی استان قم در سال‌های اخیر اظهار کرد: 43هزار واحد مسکن مهر ظرف سال‌های گذشته انجام شده که انجام این حجم از کار در مدتی کوتاه، مثال زدنی است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: در حوزه‌ی راه نیز اتفاقات خوبی افتاده؛ جاده‌ قم به جعفریه که به جاده‌ی مرگ تبدیل شده بود، خوشبختانه الان 30کیلومتر از آن انجام شده و در حال بهره برداری است، همچنین در همین ایام شاهد بهره‌برداری پل ونارچ خواهیم بود.

 

وی درادامه بیان کرد: اتوبان قم به گرمسار با 152 کیلومتر مسیر در این دولت احداث شد که در حال بهره برداری است، جاده‌ی قدیم قم به تهران نیز در حال 4خطه شدن است که ظرف 2سال گذشته 10 کیلیومتر از آن 4خطه و قابل بهره‌برداری شده است.

 

صبوری تصریح کرد: 4خطه کردن مسیر قم به نیزار نیز 4 کیلومترش همین امسال انجام شد و 4کیلیومتر دیگر در سال آینده انجام می‌شود، همچنین مطالعات 4خطه کردن مسیر قم به کهک انجام شده و با پیگیری‌ها در قانون بودجه قرار گرفت که امیدواریم با ادامه‌ی پیگیری‌ها در سال 98 جزو ردیف بودجه نیز قرار بگیرد که بتوانیم آنرا هم 4خطه کنیم.

 

وی ادامه داد: در زمینه‌ی بازآفرینی که هویت بخشی به محله‌های قدیمی به شمار می‌آید نیز ما توانستیم محله‌های میدان میر، باغ پنبه، گذر شاه همزه، بازآفرینی شده و ظرف سه سال گذشته، جداره سازی و کف گذاری شده است که این روند ادامه دارد و برای خیابان‌های آذر و چهارمردان که قدیمی‌ترین خیابان‌های قم هستند، در حال واگذاری طرح بازآفرینی‌شان به شهرداری برای کارهای اجرایی آن هستیم.

 

رئیس اداره‌ی کل راه و شهرسازی استان قم ترمیم جاده‌ها و بهبود وضعیت آسفالت شهری را برعهده‌ی شهرداری دانست و تاکید کرد: باید دانست که در 40سال گذشته به علت انبوه اقبال و مهاجرت مردم به استان قم، ما بیشترین نرخ رشد جمعیت را بعد از تهران و کرج، در قم داشتیم و جمعیت ما از 250هزار نفر به یک میلیون و 300هزار نفر در حال حاضر رسیده‌است.

 

 

وی افزود: این رشد سریع جمعیت متناسب با توسعه‌ی امکانات در شهر نیست و این یک واقعیت است، اما در ده سال گذشته ما شاهد پیشرفت‌‌های فراوانی در حیطه‌ی شهرداری و شهرسازی بوده‌ایم که برای نمونه می‌توان به احداث بلوار پیامبر اعظم(ص) و بلوار آیت الله بروجردی اشاره کرد.

 

برچسب ها:

بازآفرینی ،قم ،شهرسازی 
نام
نظر شما